اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - 13 March 2022
بر اساس این تفاهم‌نامه از اراضی مناطق بیابانی بحرانی و دچار فرسایش بادی، برای تولید انرژی خورشیدی و بادی استفاده می‌شود.
تفاهم نامه همکاری سازمان منابع طبیعی با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیربه گزارش عصرپرس ازوزارت نیرو، همزمان با هفتمین روز هفته منابع طبیعی که روز آموزش، پژوهش و فناوری نامگذاری شده، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توسعه و استفاده از انرژی‌های خورشیدی و نقش این انرژی‌های پاک در کاهش عوامل تخریب پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع و همچنین مقابله با پدیده بیابانزایی، سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری کشور و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه که سرآغازی برای همکاری‌های مشترک آموزشی، تحقیقاتی و فناوری است و در جهت توسعه تحقیقات و فناوری و کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق در کشور منعقد شده پیش از ظهر امروز شنبه بیست و یکم اسفند‌ماه به امضای "مسعود منصور" معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و "محمود کمانی" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر رسیده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه از اراضی مناطق بیابانی بحرانی و دچار فرسایش بادی، برای تولید انرژی خورشیدی و بادی استفاده می‌شود و با این اقدام، هم کانون‌های فرسایش بادی تثبیت می‌شوند و هم مناطق مسکونی اطراف این کانون‌ها از انرژی پاک، ارزان و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: