اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - 11 March 2022
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : بسیاری از مشکلاتی که گریبان اقتصاد کشور را گرفته از زنجیره‌های خودنظم اداری و اجرایی کشور ناشی می‌شود.
حل مشكلات مناطق كشور با تمركز زدایی از پایتخت و واگذاری اختیارات به استان هابه گزارش عصرپرس،سید احسان خاندوزی که  به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در سفر استانی مازندران به شهرستان چالوس سفر کرده است ، در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود : این زنجیره خودنظم فرصت های رونق اقتصادی و کسب درآمدهای حلال را از بخشی از جامعه ما ستانده است و تبدیل به زنجیری بر دست و پای فعالان اقتصادی شده است.

وی توزیع اختیارات را نخستین گام در برداشتن موانع از راه رونق اقتصادی برشمرد و توضیح داد : نخستین اقدامی که  برای ایجاد تحرک و تحول در بطن جامعه باید انجام دهیم این است که از یک دولت تمرکزگرای نفتی متمرکز در پایتخت فاصله بگیریم و اختیارات را با توجه به توانمندی های مناطق توزیع کنیم تا بتوانند خودشان مشکلات منطقه را حل کنند و نباید منتظر بمانیم تا یک منجی پیدا شود که بتواند از روی ابلا غیه ها و بخشنامه ها در پایتخت مشکلات کشور را حل کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر این که توزیع اختیارات با نظارت ، شفافیت و پاسخگویی هم باید همراه شود ، گفت : مسایل و مشکلاتی که امروز استان ها و شهرستان ها با آن مواجهند از جمله همین مسایل و مشکلاتی که امروز در جلسه شورای اداری مطرح شد همه از این است که اگر این زنجیره های خودنظم بر پای نظام اداری و اجرایی کشور تنیده نشده بود ، باید پیش تر از این ها حل می شد ولی متاسفانه  اکنون می بینیم به درد مزمن چندین ساله تبدیل شده اند.

 وی افزود : در همین موضوعاتی که مسوولان در این جلسه مطرح کرده اند به عنوان مسایل و مشکلات حوزه مالیاتی، بانکی و نظایر آن و مثال های که در این جلسه مطرح شد ، نیازمند توزیع  اختیارات است و من هفته آینده در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی طی بخشنامه ای تعدادی از اختیاراتی را که امروز استان ها نداشتند و باید حتما به تهران مراجعه می کردند و ماه ها مکاتبه و رفت و آمد انجام می شد ، واگذار خواهم کرد.

خاندوزی گفت : از شورای هماهنگی بانک های دولتی هم خواستم که سقف اختیارات بانک های استان را افزایش دهند که نیاز نباشد برای پرونده های مکرر حتما به پایتخت مراجعه بشود و مدت ها در صف انتظار بمانند و حل اینگونه مشکلات که به شخصه از حوزه اختیارات ما در وزارت اقتصاد و دارایی است که در هفته آینده  واگذار خواهد شد.

در این جلسه تعدادی از مدیران استانی در خصوص تفویض اختیارات در حوزه های سرمایه گذاری خارجی، اموال تملیکی و بخشودگی جرایم نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: