اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - 08 March 2022
فتاح در جمع خبرنگاران:
رئیس بنیاد مستضعفان در آیین افتتاح ۷۸۸ میلیارد تومان طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد در مناطق محروم کشور، از هزینه‌کرد ۴۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
هزینه ۴۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت در کشور در ۱۴۰۰به گزارش عصرپرس از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح( امروز دوشنبه) در آیین افتتاح همزمان ۸۹۲۷ طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان به ارزش ۷۸۸ میلیارد تومان که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابالفضل العباس و امام سجاد (ع)، اظهار کرد: سال قبل در همین محل ما اعلام کردیم که ۳۰۰۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت زدایی را آغاز کردیم و امروز خوشحالیم که توفیق داشتیم که توانستیم شاهد افتتاح و بهره برداری از بخشی از این طرح‌ها باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به آخرین روز‌های سال گفت: امسال سال سختی را به دلیل کرونا، تحریم و مشکلات اقتصادی پشت سر گذاشتیم، ولی امروز با افتخار اعلام می‌کنم که به همت همه همکارانمان به تمام اهداف بنیاد مستضعفان در حوزه‌های محرومیت زدایی و اقتصادی رسیدیم. 

وی با بیان اینکه سطح خدمات بنیاد مستضعفان و تولید در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است گفت: خوشبختانه هیچ پروژه‌ای در بنیاد مستضعفان به واسطه تحریم‌ها معطل نمانده و ما در هیچ کارخانه ای، کاهش تولید نداشته ایم.
 
فتاح با اشاره به تلاش این بنیاد برای تامین منابع محرومیت زدایی گفت: امسال ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی هزینه شد و سال بعد این اعتبار به ۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد که این نشان می‌دهد بخش عمده درآمد بنیاد مستضعفان برای رفع محرومیت از کشور است.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان احداث مسکن محرومان، کمک به جبران خسارت کرونا، اقدامات در حوزه بهداشت و درمان و کمک به جبران خسارت سیل و زلزله، تامین سیمان رایگان برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله و همچنین کمک به دانش آموزان نیازمند بخصوص در مناطق محروم، بخشی از اقدامات محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در سال ۱۴۰۰ بود. 

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کار و فعالیت در بنیاد مستضعفان به صورت جهادی و با بهره گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی انجام می‌شود، افزود: امسال کار‌های بزرگی در حوزه‌های تولید و اشتغال نیز به همت بنیاد مستضعفان انجام شد که بهره برداری از تونل ۶.۵ کیلیومتری البرز در آزادراه تهان شمال، افتتاح کارخانه عظیم فولاد در منطقه محروم و مرزی سنگان در خراسان رضوی، و تکمیل پروژه‌های بزرگ در حوزه کشاورزی و ... از جمله این اقدامات است و بخش عمده‌ای از این دستاورد‌ها از مسیر بکارگیری نخبگان جوان و بهره گیری از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است.

فتاح در ادامه با تاکید بر کمک‌های بنیاد مستضعفان برای جبران خسارت‌های کرونا به مردم و اقشار آسیب پذیر گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا امروز بنیاد مستضعفان بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده و ما در هماهنگی کاملی با دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم تا اثرگذار اقدامات و فعالیت‌های ما بیشتر شود.

به گفته وی امسال بنیاد مستضعفان موفق شد ۱۱۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی را نیز به مردم واگذار کند.

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان همچنان که از نامش انتظار می‌رود، متعلق به مستضعفان است و ما برای خدمت رسانی به محرومان تلاش می‌کنیم و تنها به دنبال رضایت خداوند، مردم و محرومان هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: