اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - 05 March 2022
حمایت مجلس از اقتصاد خرد؛
نمایندگان مجلس کسب و کارهای آسیب دیده از کرونایی که درآمد مشمول مالیات آن ها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است را از پرداخت بخشی از مالیات معاف کردند.
بخشودگی مالیاتی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونابه گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با بند (ق) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ق) اصلاحی تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

1- معافیت مالیاتی فعالیت های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می شود.

2-  به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، براساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد (1.000.000.000) ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال 1400 از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می شوند.

3- واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

4- معافیت‌های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاهها  اعم از کنکور سراسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد و دکتری)، حذف می‌شود.

5- برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوقهای صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

بررسی پرونده واحدهای تولیدی در اداره امور مالیاتی استان محل استقرار

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ به دنبال پیشنهاد حبیب الله دهمرده با الحاق یک جزء به بند (ق) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جزء الحاقی بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقوقی یا شخصیت حقیقی یا شخصیت حقوقی دارای یک محل فعالیت را که استقرار واحد تولیدی خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکز آنها نیست، به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحدهای تولیدی خدماتی ارسال نماید.

معافیت مالیاتی پزشکان و فرهنگیان شاغل در مناطق محروم با حقوق ماهانه ۲۰ میلیون تومان

نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه 14 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور بازگشتی از کمیسیون تلفیق لایحه بودجه؛ با اصلاح جزء الحاقی1 تبصره 12 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس جزء الحاقی 1 تبصره 12 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، فرهنگیان، آموزگاران، دبیران، مشاوران و مربیان تربیتی شاغل در مناطق کمترتوسعه یافته و محروم کشور و صعب العبور و مناطق کوهستانی از پرداخت مالیات سالانه تا سقف دو میلیارد و چهارصد میلیون(2.400.000.000) ریال معاف می باشند.

 در جزء الحاقی 2 نیز آمده است:

جزء الحاقی2- اعضای هیأت علمی بالینی تمام وقت جغرافیائی و نیز پزشکان متخصص و فوق تخصص بالینی تمام وقت جغرافیائی شاغل در بخش های دولتی، مشمول پرداخت مالیات موضوع این جزء به نرخ ده درصد(10%) هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: