اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - 02 March 2022
با اولویت مناطق محروم
نمایندگان مردم در مجلس به وزارت نیرو مجوز دادند تا نسبت به ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه برق با اولویت مناطق محروم اقدام کند.
مجوز مجلس به وزارت نیرو برای ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه برقبه گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بندهای (و) و (ز) تبصره 15 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (و) تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

- تعرفه سوخت نیروگاههای خودتأمین که با تایید شرکتهای تابعه وزارت نفت دارای شمارش‌گر (کنتور) جداگانه باشند یا بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می کنند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف ، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر‌اساس متوسط بازدهی نیروگاههای حرارتی سال 1399 تعیین می‌شود.

براساس بند (ز) تبصره 15 ماده واحده لایحه بودجه 1401 کل کشور؛

به وزارت نیرو اجازه داده می شود از طریق شرکتهای تابعه نسبت به تأسیس شرکتهای صندوق پروژه با مشارکت متقاضیان و سرمایه گذاران بخش غیردولتی به منظور تجهیز منابع، احداث و بهره برداری از پنج هزار(5000) مگاوات نیروگاه برق با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اقدام نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر: