اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - 28 February 2022
نمایندگان مجلس در راستای افزایش تأثیر مجازات بر کاهش جرم و بازدارندگی آن، جزای مالی اخلالگران نظام اقتصادی کشور را تشدید و آن را به عنوان درآمدی برای خزانه‌داری کل کشور تعیین کردند.
خزان اخلالگران نظام اقتصادی؛ تشدید جزای مالی برای کاهش مفاسدبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با موضوع ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور برگزار شد که نمایندگان این نشست را که پانزدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه است، به بررسی پیشنهادات بخش درآمدی بندهای تبصره 10 پرداخته است.

گفتنی است بهارستان نشینان تا کنون بخش های درآمدی لایحه بودجه مربوط به نفت، واگذاری شرکت‌های دولتی، فاینانس، مشارکت با بخش خصوصی، تأمین مالی از طریق اوراق، عوارض و مالیات، صنعت و معدن، آب و کشاورزی، آموزش و فرهنگ را به تصویب رسانده و یا برخی از مفاد آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده اند و هم اکنون در حال بررسی بخش درآمدی مربوط به حوزه قضایی، انتظامی و دفاعی هستند.

خانه ملتی‌ها بعد از بررسی پیشنهادات متعدد نمایندگان درباره نحوه مجازات اخلالگران نظام اقتصادی کشور بندی را به بخش درآمدی تبصره 10 لایحه بودجه ارائه شده دولت الحاق کردند که به موجب آن مجازات مالی این مجرمان تشدید و مقرر شد به خزانه داری کل کشور واریز شود.

همچنین نمایندگان 2 درصد وجوه قطعی برگشتی ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور را به این سازمان اختصاص دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: