اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - 26 February 2022
نمایندگان مجلس در نهمین نشست بررسی بودجه ۱۴۰۱ با مخالفت با اخذ عوارض مازاد از سیگار، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی و همچنین پروژه های عام المنفعه و زودبازده گروه های جهادی را از پرداخت مالیات معاف کردند.
 مشوق مالیاتی بهارستان برای توسعه روستاهابه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت، سرویس صحن؛ نهمین نشست بررسی جزئیات لایحه بودجه 1401 صبح امروز (شنبه، 7 اسفندماه) به ریاست  علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  رأس ساعت 8 و 4 دقیقه و با حضور 207 نفر از نمایندگان آغاز شد و با توجه به توضیحات ارائه شده توسط نیکزاد از امروز مجلس به صورت سه نوبت از 8 صبح تا ساعت 21 شب، رسیدگی به لایحه بودجه 1401 را در دستور کار قرار خواهد داد.

صفر شدن عوارض پروژه های زودبازده در مناطق محروم توسط گروه های جهادی

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401، به عنوان اولین دستور بند الحاقی ( 6 ) ) تبصره (6) ماده واحده درباره عوارض پروژه های عام المنفعه را بررسی و تصویب کردند که بر اساس آن عوارض پروژه های زودبازده در مناطق محروم توسط گروه های جهادی صفر شد.

اخذ عوارض مازاد از سیگار منتفی شد

نمایندگان در ادامه نشست امروز به بررسی بند الحاقی 7 تبصره 6 ماده واحده لایحه پرداختند و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم با ارائه توضیحاتی مبنی بر اینکه عوارض سیگار با نشان داخلی از ۲۵ تومان به ۲۳۰ تومان در سال آتی افزایش یافته است که این میزان حدود ۸۰۰ درصد است و با نشان بین المللی از ۵۰ تومان به ۸۰۰ تومان رسیده است و نباید به گونه ای اقدام کنیم که سیگار در کشور از شیشه، تریاک و هروئین گرانتر شود، دلایل خود را برای حذف این بند تشریح کرد.

وی همچنین بیان کرد که وزیر صمت با ارائه نامه ای به رئیس مجلس مخالفت خود را با این مصوبه کمیسیون تلفیق اعلام کرده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم با تشریح دلایل فراوان این مصوبه را غیرمنطقی خوانده است.

در نهایت نمایندگان با توجه به توضیحات ارائه شده توسط امیرآبادی و همچنین مخالفان و موافقان با رای موافق به حذف این بند با اخذ عوارض مازاد از سیگار مخالفت کردند.


معافیت مالیاتی چندگانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی

بر اساس این گزارش؛ بهارستان نشینان در ادامه بررسی لایحه بودجه با موافقت با بندهای الحاقی (8) و (9) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه 1401 درباره معافیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعابات برق، آب و فاضلاب و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف تنها برای یک بار موافقت کردند.



نام:
ایمیل:
* نظر: