اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 23 February 2022
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد
سخنگوی صنعت برق با اشاره به صدور قبض 2 هزار مشترک با بیش از 5 میلیون تومان، گفت: این مشترکان از واحد هایی استفاده می کنند که مصرف برق 20 تا 70 برابری الگوی مصرف را دارند.
صدورقبض 2 هزار مشترک با مبلغ بیش از 5 میلیون تومانبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در حاشیه مانور فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع ( با رویکرد بهبود ایمنی) با تاکید براینکه برای تامین برق تابستان 1401برنامه مدون، تنظیم و ابلاغ شده است، گفت: برای تامین پایدار برق از هر ظرفیتی که لازم باشد استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: از طریق توسعه محدودیت ها در شبکه انتقال و تنظیمات آنها در بحث مدیریت مصرف اقدام خواهیم کرد و برنامه های مصرف بار با استفاده از تجربیات سالیان گذشته مدیریت می شود.

تدوین برنامه برای تامین پایدار برق در تابستان 1401

رجبی مشهدی درادامه با اشاره به استفاده از کنتورهای هوشمند در سراسر کشور، گفت: این اقدام در خصوص اطلاع رسانی دقیق‌تر به مشترکان پرمصرف است و با کاهش مصرف در برق، تامین برق پایدار را برای دیگر مشترکان داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر4هزار و 256 مگاوات نیروگاه با ظرفیت جدید در سال آینده،گفت: در این برنامه هزار و 113 مگاوات ارتقاء ظرفیت نیروگاه ها موجود از طریق سیستم های خنک کننده صورت می گیرد و 501مگاوات نیروگاه تجدید پذیر که تا تابستان سال آینده در مدار قرار خواهد گرفت وبا برنامه ریزی برای تعمیرات نیروگاهی قبل از فصل گرم می‌توان تابستان 1401 را بدون خاموشی پست سر بگذاریم.

رجبی مشهدی با اعلام اینکه از ابتدای اسفند ماه قبض برق با تعرفه های جدید صادر می شود، گفت: از ابتدای این ماه هر قبضی که ارسال میشود با تغییر جدید تعرفه که از 6 پله به 4 پله  کاهش خواهد یافت می‌باشد  و تعرفه ها پلکانی به صورتی که یک و نیم برابر افزایش الگوی مصرف یک برابر افزایش قیمت، یک و نیم تا 2 برابر الگو 2 پله بالاتر و همچنین مشترکانی که بیش از 2 برابر افزایش مصرف دارند تعرفه متفاوت تری خواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به صدور قبض 2 هزار مشترک با بیش از 5 میلیون تومان، گفت: این مشترکان از واحدهایی استفاده می کنند که مصرف برق 20 تا 70 برابری الگوی مصرف را دارند.

50 درصد از افراد پرمصرف برق در استان تهران، غرب مازندران و مشهد 

وی گفت: مجلس و دولت با توجه به بند 1 تبصره 8 قانون بودجه 1400 براین است که به تدریج روند پرداخت یارانه های بخش برق بخصوص برای مشترکان پرمصرف کاهش یافته که 50 درصد از افراد پرمصرف در استان تهران، غرب مازندران و مشهد قراردارند.

تعرفه رایگان برق مددجویان کمیته امدادو بهزیستی 

رجبی مشهدی در پاسخ به سوال عصرپرس در خصوص تعرفه رایگان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، گفت: مددجویانی که مصرف برق به طور ماهیانه کمتر از 50 درصد از مصرف برق الگوی هر منطقه باشد در صورت ارائه اسناد مثبت، مشمول تعرفه رایگان خواهند شد. 



خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: