اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - 23 February 2022
مانور اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع ( بارویکرد بهبود ایمنی ) با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اجرا شد.
مانور اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع  کشور اجرا شدبه گزارش  خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس ، غلامعلی رخشانی مهردر مانور سراسری فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه توزیع ( با رویکرد بهبود ایمنی) در محل مرکز پایش صنعت برق با اشاره به اینکه کانون های خطر آفرین شبکه های برق از قبل شناسایی و ثبت شده اند، گفت: این کانون ها شامل نقاطی که تابلوی برق به سرقت رفته یا درب تابلویی باز مانده و برای شهروندان ایجاد خطر می کند، جایی که خودرویی به شبکه برق زده و آن را دچار آسیب کرده و یا جایی که بخشی از سیم برق به سرقت رفته و مابقی آن بر روی زمین باقی مانده است که امکان ایجاد خطر برای شهروندان دارد می شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تاکید کرد: درخواست ما از شهروندان این است که نسبت به اطلاع رسانی این نوع حوادث به محض آگاهی اقدام کرده و از طریق برنامه نرم افزاری برق من که می توانند بر روی تلفن همراه خود نصب کنند عکس ها یا فیلم های خود را بارگذاری کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

تبدیل ۳۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در سراسر کشور

رخشانی مهر در ادامه با اشاره به تبدیل۳۰ هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در سراسر کشور، گفت: این اقدام به پایداری و تداوم برق رسانی در کشور کمک کرده و باعث کاهش سرقت شده است.

تا پیک سال آینده بیش از ۴ میلیون کنتور هوشمند نصب خواهد شد

رخشانی مهر در پاسخ به سوال عصرپرس درباره میزان کنتورهای هوشمندنصب شده، گفت: اکنون برنامه نصب کنتورهای هوشمند درحال اجرا است و هزینه های آن به صورت اقساطی دریافت می شود.

آمادگی برای عبور از پیک سال آینده 

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید براینکه آمادگی برای عبور از پیک سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: تاکنون حدود یک میلیون کنتور هوشمند نصب شده است و تا پیک سال آینده چهار میلیون و پانصد هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بخش خانگی، تجاری، اداری و عمومی نصب خواهد شد.

براساس گزارش عصرپرس،این مانور در راستای اصلاح و بهینه سازی شبکه های توزیع سراسر کشور برگزار شد و در این خصوص ۳۰ هزار کانون های خطر در سطح شهر و روستا با ۶ هزار نیرو و ۱۵۰۰ اکیپ اجرا شد.





خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: