اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 08 February 2022
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کمیسیون مشترک ایران و عمان در مذاکرات روز نخست در زمینه‌های مختلف به تفاهم دست یافتند که انتظار می‌رود در اختتامیه شاهد امضای چند سند همکاری باشیم.
امضای چند سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و عمانبه گزارش عصرپرس از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرزاد پیلتن» اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در مسقط به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان در حال برگزاری است.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته، تصریح کرد: در روز اول این کمیسیون مشترک، هیات‌های مقدماتی و کارشناسی دو طرف مذاکرات خود را در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، بانکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، درمان و کشاورزی آغاز کردند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این مذاکرات در قالب پنج کمیته کارشناسی انجام شده است، ادامه داد: طرفین در زمینه‌های مختلف به تفاهم‌هایی دست یافتند که قرار است در روز دوم این اجلاس، مذاکرات در بخش‌های دیگری از جمله فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری تداوم یابد.

پیلتن خاطرنشان کرد: مقرر شده که در این اجلاس، علاوه بر صورتجلسه کمیسیون مشترک دو کشور، چند سند دیگر در حوزه های استاندارد، گمرکی، کشاورزی و ورزشی نیز مورد بررسی قرار بگیرد. انتظار می‌رود در اختتامیه کمیسیون مشترک شاهد امضای چند سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و عمان باشیم.

وی در خصوص ملاقات‌هایی که وزیر صمت در این سفر دارد، تصریح کرد: در خلال سفر به عمان و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با بخش خصوصی و مقامات سیاسی، اقتصادی سلطنت عمان از جمله وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری، وزیر بهداشت، وزیر مالیه، امور خارجه، انرژی و معادن و همچنین وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و رییس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد که در این ملاقات‌ها آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حضور بخش خصوصی در تیم اعزامی، تاکید کرد: در ترکیب هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عمان، شامل عده‌ای از بخش خصوصی کشور در حوزه های مختلفی که علاقمند به سرمایه گذاری مشترک با طرف‌های عمانی هستند، نیز حضور دارند و مذاکراتی را در اتاق بازرگانی عمان انجام داده و زمینه‌های همکاری‌های متقابل را مورد بررسی و توافق قرار می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: