اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 07 February 2022
وزیر نفت اعلام کرد:
وزیر نفت،گفت: روز گذشته ۱.۳ میلیارد یورو قرارداد در صنعت نفت با حضور رییس جمهور در حوزه جمع آوری گازهای همراه میادین شرق کارون و توسعه میدان مشترک سهراب به امضا رسید.
امضای ۱.۳ میلیارد یورو قرارداد در صنعت نفتبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، جواد اوجی امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه روز گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو قرارداد در صنعت نفت با حضور رییس جمهوری به امضا رسید، افزود: یکی از این قراردادها مربوط به جمع اوری گازهای همراه در میادین شرق کارون بود.

وی ادامه داد: این قرارداد به ارزش ۵۰۰میلیون دلار امضا شد که بر اساس آن گازهای غنی همراه نفت در میادین شرق کارون جمع آوری خواهد شد. 

اوجی تاکید کرد: در آینده نزدیک نیز قرارداد جمع آوری گازهای همراه میادین غرب کارون با شرکت های توانمند امضا می شود. 

وی گفت: با این قراردادهایی که تنطیم شده و منعقد می شود تا پایان دولت سیزدهم تکلیف گازهای همراه را مشخص می‌کنیم.

وزیر نفت افزود: جمع آوری گازهای غنی علاوه بر تامین خوراک پتروشیمی ها، کاهش آلایندگی محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.

وی قرارداد دیگری که روز گذشته به امضا رسید را قرارداد ۸۵۰ میلیون دلار توسعه میدان مشترک سهراب عنوان کرد و ادامه داد: این قرارداد جزو همان ۴.۵ میلیارد یورو قراردادی است که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه میادین نفت و گاز به امضا رسیده است.

اوجی تاکید کرد: در دهه فجر و ماه های آتی هم قراردادهای جمع آوری گازهای مشعل و هم توسعه میادین نفتی و گازی امضا خواهد شد.

ظرفیت ۹۰ میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی در سال 

وی گفت: امروز ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ۹۰ میلیون تن در سال است و تنوع تولید محصولات را داریم و نیازهای صنایع داخلی کشور را مجموعه صنایع پتروشیمی تامین می شود.

وزیر نفت افزود: بخش زیادی از محصولات پتروشیمی صادرات شده و تا پایان دی ماه ۱۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در سامانه نیما عرضه شده است.

خودکفایی در تولید کاتالیست در شکر 

 وی با اشاره به اینکه درتولید کاتالیست ها بخش اعظمی بومی شده، ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم در زمینه تولید کاتالیست در کشور خودکفا می شویم. 

اوجی گفت: بخشی از ظرفیت صنایع پتروشیمی به دلیل کمبود خوراک خالی مانده با توسعه میادین نفت و گاز کامل خواهد شد.

وی ادامه دهد: بعضی از طرح های که واگذار شده بود درست انجام نشده و با عربالگری که انجام خواهیم داد، فعالانی که در این حوزه و عرصه توانمند هستند را جذب خواهیم کرد.

به گزارش عصرپرس، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست" با رویکرد "کسب و کار جهانی و توسعه صنعت پتروشیمی" در تاریخ 18 الی 21 ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است.


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: