اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - 07 February 2022
وزیر نفت اعلام کرد:
وزیر نفت با تاکید براینکه در پایان ۱۴۰۰ به ۱۴۰ میلیون تن ظرفیت تولید پتروشمی خواهیم رسید . گفت: در این حوزه نسبت به دیگر صنایع روند رشد ۸ تا ۱۰ درصدی را دارا است و ذخایر گازی ۳۳ میلیاردی گاز قابل استحصال هم پشتیبان خوبی برای آن خواهد بود و هیچ حوزه‌ای به اندازه حوزه پتروشمی سود آور نیست .
افزایش ۱۴۰ میلیون تن ظرفیت گازی کشور تا پایان ۱۴۰۰به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، جواد اوجی، وزیر نفت  در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به اینکه صنعت پتروشمی یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی است ،گفت:دستاورد انقلاب در صنعت نفت و گاز کشور چشمگیر است و تنها به همت متخصصین و فعالان  این حوزه  توانسته ایم موفق عمل کنیم .

وزیر نفت با تاکید براینکه کشور ما با ظرفیتی بالغ بر ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز قابل استحصال در جهان رتبه اول را داریم، گفت: امروز یک میلیارد متر‌مکعب ظرفیت گاز ترش و شیرین کشور است که حاصل انقلاب اسلامی  است و به همت فعالان این حوزه  امروز ۸۵ درصد ظرفیت روستایی و ۹۵ درصد ظرفیت شهری از نعمت گاز برخوردار هستند و مطمئنا هرجا خط لوله گاز برود توسعه و آبادانی هم به دنبال آن می‌رود .

وی با تاکید براینکه در پایان ۱۴۰۰ به ۱۴۰ میلیون تن ظرفیت تولید پتروشمی خواهیم رسید . گفت: روند رشد پتروشمی نسبت به دیگر صنایع روند رشد خوبی است  و در این حوزه روند ۸ تا ۱۰ درصدی را دارا است و ذخایر گازی ۳۳ میلیارد گاز قابل استحصال هم پشتیبان خوبی خواهد بود و هیچ حوزه‌ای به اندازه حوزه پتروشمی سودآور نیست . 

وی در خصوص اهمیت صنعت پتروشمی در کشور، گفت: شرکت های دانش بنیان در صنعت پتروشمی و در حوزه صنعتی نفت و گاز  پیشران هستند و در صنعت پتروشمی در بخش دانش بنیان از همه حوزه ها پیشروتر هستیم و دانش فنی موردنیاز این صنعت در داخل کشور در حال بومی سازی است .

اوجی با تاکید براینکه کمترین آسیب در دوران تحریم در حوزه پتروشمی بوده ، گفت: نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار در سامانه نیما توسط فعالان پتروشمی به ثبت رسیده و سرمایه گذاری خوبی انجام شده و با برنامه های صوزت گرفته  صنعت پتروشمی صنعتی اشتغالزا خواهد بود. 

وی گفت: صنعت پتروشمی در صنایع زنجیره تکمیلی نمره اول را دارد و در مناطق کم برخوردار می توان با سرمایه گذاری کم و سود بالا اشتغالزایی انجام داد.

وی ‌ادامه تامین خوراک را از چالش های این صنعت ، عنوان کرد و گفت: :با توجه به اینکه توسعه میادین گازی و مشترک در دستور کار قرار گرفته تا کنون در این حوزه بیش از  ۱۰ تفاهم نامه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴/۵ میلیارد دلار عقد قرارداد داخلی و خارجی انجام شده است.

وی در ادامه احداث واحدهای پترو پالایشگاهی را از دیگر اقدامات این حوزه دانست و گفت:پتروپالایشگاهی جدا از تامین فرآودهای نفتی تامین خوراک واحد پتروشمی هم دارد  و تا کنون ۱۲ قرارداد بالغ بر ۱ میلیون و ۴۶۰ بشکه  برای تامین سوخت و خوراک امضا شده است.

وی تاکید کرد :این  نمایشگاه فرصت خوبی برای ارایه توانمندی های  فعالان حوزه پتروشمی خواهد بود . 

به گزارش عصرپرس، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست" با رویکرد "کسب و کار جهانی و توسعه صنعت پتروشیمی" در تاریخ 18 الی 21 ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی در حال برگزاری است.



خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: