اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 25 January 2022
وزیر نیرو گفت: توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است و بر همین اساس با حمایت دولت از احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر مشکلات موجود از جمله کاهش منابع آبی، سوخت‌های فسیلی و آلودگی محیط زیست مدیریت خواهد شد.
توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه انرژی های تجدید پذیر استبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" امروز سه‌شنبه در ششمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی افزود:محوری ترین برنامه در وزارت نیرو حمایت از انرژی های تجدیدپذیر  و صیانت از منابع و محیط‌زیست با تمرکز بر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر متناسب با رشد تقاضا به‌عنوان یک سیاست اصلی است.

وی ادامه داد: باهدف  توسعه و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی در صنعت آب و برق، اقدام های قابل قبولی انجام شده است.

وزیر نیرو، برنامه‌محوری، مشارکت فردی و سازمانی، فرهنگ دیجیتال، صیانت از منابع و محیط زیست، نگهداری و استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات، شوق یادگیری، شایسته‌سالاری، تعامل با مردم و ذینفعان، چابکی در ارائه خدمات و پیشتازی در مصرف بهینه آب و برق را به‌عنوان مولفه‌ها و معیارهای اختصاصی فرهنگ سازمانی در وزارت نیرو عنوان کرد.

محرابیان محوری ترین برنامه در وزارت نیرو را حمایت از انرژی های تجدیدپذیر دانست و صیانت از منابع و محیط‌زیست با تمرکز بر احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر متناسب با رشد تقاضا را به‌عنوان یک سیاست اصلی برشمرد.

وی گفت: در سازمان‌ها عادات، اعتقادات و باورها در واقع فرهنگ آن سازمان بوده و این موضوع بحثی عمیق و راهبردی است.

وزیر نیرو ادامه داد: نقش مدیران، کارکنان و فرهنگ حاکم بر جامعه در فرهنگ سازمان تاثیرگذار بوده و "فرهنگ" با تغییر در هر یک از این حوزه‌ها ارتقا و اعتلا پیدا می کند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ویژگییهای حاکم بر جامعه برای ارتقای فرهنگ سازمانی، خاطرنشان کرد: در تمدن ایرانی و اسلامی نمونه‌ها و مولفه‌های خوبی مانند دفاع مقدس وجود دارد که امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از این فرهنگ ایرانی، اسلامی و با اتحاد، یکپارچگی و بسیج مردم، آحاد جامعه را به یک قدرت واحد تبدیل کرد؛ بنابراین امکان بهره‌گیری از این ویژگی‌ها در فرهنگ سازمانی وجود دارد.

وزیر نیرو  به ضرورت توجه و اهتمام به فرهنگ جهادی در پیشبرد امورتاکید کرد.

محرابیان خاطرنشان کرد: با فرهنگ جهادی کارهای عظیمی در کشور انجام می شود که همسو کردن فعالیت‌های اداری و عملیاتی با اعتقادات قلبی و فرهنگی، انگیزه افراد را دوچندان می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: