اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۱۵ دی ۱۴۰۰ - 05 January 2022
با موافقت نمایندگان صورت گرفت
نمایندگان مردم در خانه ملت، مشوق های مالی برای ترغیب بانک ها به سرمایه گذاری در طرح های مصوب شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان را تعیین کردند.
تعیین مشوق های مالی برای ترغیب بانک ها به سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیانبه گزارش عصرپرس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان، با ماده 18 این طرح با 168 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 18 این طرح؛ ‌با هدف نظارت پذیری فعالیت سرمایه گذاری بانک ها در صورت مشارکت با صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی، از شمول مفاد مواد (16) و (17) قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور مصوب  01/02/1394، استثناء می شود و بانک ها مجاز به سرمایه گذاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی در طرح های مصوب شورای راهبری فناوری ها و تولیدات دانش بنیان می باشند. بانک ها و صندوق نوآوری مکلف هستند حداکثر پس از هفت سال از تاریخ تاسیس، از شرکت سهامی موضوع این ماده، خارج شوند.

همچنین نمایندگان با ارجاع ماده 17 طرح جهش تولید دانش‌بنیان به کمیسیون آموزش برای بررسی بیشتر با 158 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 17 ارجاعی به کمیسیون آموزش آمده است؛ ‌طرح های ویژه و حائز اهمیت فناورانه از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به شورای راهبری فناوری ها وتولیدات دانش بنیان معرفی می شوند و در صورت تصویب در این شورا، سرمایه گذاری در طرح های مذکور در اولویت برنامه های نهادهای توسعه ای کشور و به صورت مستقیم قرار می گیرد و گزارش های فصلی در خصوص نحوه سرمایه گذاری در طرح های تصویب شده به شورا ارائه می گردد./خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر: