اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 27 December 2021
فاهم‌نامه همکاری‌ بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در راستای بهبود آبرسانی به ۸ هزار روستای مناطق محروم کشور، با حضور وزیر نیرو در قالب پویش آبرسانی «باران مهر» به امضا رسید.
همکاری وزارت نیرو و ستاد بازسازی عتبات در امر آبرسانیخبرنگار: وجیهه مرادی

به‌ گزارش عصرپرس، در قالب این طرح که با عنوان طرح آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در حضور «علی اکبر محرابیان»  وزیر نیرو، به امضای حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جلال مآب رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات رسید، با بسیج امکانات و ‌توانمندی موکب‌های سراسر کشور، همچنین خیرین، سازمان‌ها و نهادهای همسو و مسوول در کشور، مستقر کردن مخازن ثابت در روستاهای هدف و تهیه خودروهای سیار آبرسانی، این امکان فراهم خواهد شد تا از طریق پُرشدن مخازن ثابت توسط خودروهای آبرسانی سیار، مردم روستاها در تمام شبانه‌روز امکان برداشت آب را از تانکرهای ثابت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در سال نخست اجرای این طرح که از دی ماه ۱۴۰۰ شروع و تا دی ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد، ۱۰ درصد روستاها تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و بر اساس نتایج حاصله از اجرای طرح در سال اول برای مابقی روستاها در سال‌های آینده برنامه‌ریزی خواهد شد.

این گزارش حاکی است، این طرح برای نخستین بار به ابتکار شهید قاسیم سلیمانی در زلزله سال ۱۳۹۷ کرمان اجرا شد که در آن با توجه به فراخوان سردار سلیمانی، بعد از اتمام مراسم اربعین، همه موکب‌ها به کمک زلزله زدگان این استان رفته و تمام امکانات سرمایه‌ای اربعین را با کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده گسیل دادند.

همچنین این کمک‌ها در اوایل سال ۱۳۹۸ به سوی استان‌های سیل‌زده سرازیر و با توزیع کمک‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذای گرم و کمک‌هایی نظیر پوشاک و وسایل خانگی در آن مناطق اقدام شد، به همین دلیل این طرح به نام طرح آبرسانی «شهید حاج قاسم سلیمانی» نیز نامگذاری شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: