اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 27 December 2021
وزیر نیرو مطرح کرد:
وزیر نیرو با بیان اینکه آبرسانی به روستاهای محروم کشور نیازمند نگاه ملی و مردمی است، گفت: یکی از رویکردهای وزارت نیرو در موضوع جهاد آبرسانی، استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و مردمی است که با امضای تفاهم‌نامه طرح آبرسانی سردار شهید قاسم سلیمانی، بخشی از پازل حرکتی این وزارتخانه تکمیل می‌شود.
آبرسانی به روستاهای محروم کشور نیازمند نگاه ملی و مردمی است
خبرنگار- پروین مرادی
به ‌گزارش عصرپرس، "علی‌اکبر محرابیان" در آئین امضای تفاهم‌نامه طرح آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف بهبود آبرسانی به 8000 روستای مناطق محروم کشور در قالب پویش آبرسانی "باران مهر"، بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات با بیان اینکه خدمت‌رسانی به روستاها حلاوت بالایی دارد، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر حدود 25 درصد روستاهای کشور از آب شرب مناسب محروم هستند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم این بود که در یک مدت زمان کوتاه بتوانیم روستاهای فاقد آب شرب را از این نعمت بهره‌مند کرده و میزان برخورداری را از 75 درصد به بالای 90 درصد ارتقا دهیم.

وزیر نیرو آبرسانی به روستاهای محروم کشور را نیازمند نگاه ملی و مردمی دانست و گفت: به همین منظور مرکزی تحت عنوان جهاد آبرسانی زیرمجموعه شورای جهاد آبرسانی متشکل از نخبگان صنعت آب کشور، خیرین، گروه‌های جهادی و غیره تاسیس شد که با راهبری این شورا در اولین گام، هفته گذشته قراردادی با 31 مرکز آبفای کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به 7100 روستا طی سه سال امضا شد.

وی با اشاره به دشواری‌های تامین آب برخی روستاهای سخت‌گذر، خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون تامین آب این روستاها به روش آبرسانی سیار انجام می‌شد و در جایی که روستاها از مرکز تامین آب دور باشند، آبرسانی به آنها ممکن است با تاخیر‌های ساعتی و حتی روزانه همراه شود.

محرابیان افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات سخت‌ترین قسمت کار را بر عهده گرفته و قصد دارد آب شرب کامل و مطمئن این قبیل روستاها را که با مشکل آبرسانی مواجه هستند، تامین کند.



خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: