اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - 16 December 2021
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد:
رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید براینکه ما توانسته ایم با عناصر بدخواه و صهیونیست ها که سعی دارند باعملیات های روانی و دروغ پردازی، آژانس را دچار التهاب کنند که از فعالیت های ایران اطلاع ندارند،مقابله کنیم،گفت: ما طبق چارچوب تعهدات مان اقدام کرده ایم و بهانه دست دشمنان ندادیم تا تیم مذاکره کننده ما بتواند هدف مذاکرات که برداشتن تحریم هاست را به نتیجه برساند.
در راستای برداشتن تحریم ها به تعهدات خود عمل کرده ایمبه گزارش خبرنگار سرویس سیاسی  عصرپرس، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی هسته ای در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی،  گفت:به حمدالله کشور ما در بخش وضعیت انسانی و علاقه مندی به پژوهش در توسعه فناوری گسترده است و نکته قابل توجه اینکه تمام تحقیقات پژوهشی به دست آمده به موتور محرکه صنعت تبدیل شده تا فرمان پذیری صنعت را محقق کنند.

اسلامی  ادامه داد: کلیه کارهایی که در بخش های مختلف نمایشگاه دیده می شود، مورد نیاز کشور است و به لطف الهی اقداماتی که در سازمان انرژی اتمی صورت گرفته، توانسته پژوهش ها را به صنعت تبدیل کرده و کلیه ی مراحل لازم را طی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه در دامنه‌های گسترده  فناوری هسته ای که می تواند در اقتصاد و زندگی مردم نقش افرین باشد در حال برنامه ریزی و گسترش هستیم، گفت:باید مردم بتواند از فناوری هسته ای در حوزه های گوناگون بهره مند شوند.

اسلامی ادامه داد: بخش مهمی در حوزه کشاورزی است که می تواند از طریق استفاده ازفناوری هسته ای در آب، خاک و بذر به بهبود کیفیت و سلامت کمک کرده وبا ارائه ی یک مزرعه سالم با بهره وری و اقتصاد بالا بتوانیم سفره  متاثر از محصولات سالم داشته باشیم. 

وی افزود: هیچ بخشی از کشاورزی ما نباید دچار افت و ضایعات شود. 

معرفی فناوری های نوین در دستور کار است

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید براینکه معرفی فناوری های نوین در دستور کار ماست، اظهار داشت: روند تحقیقات در گذشته به صورت یک مقیاس کوچک بوده و امروز با گفتگو هایی که انجام شده در سطح وسیعی در حال اجراست.

با آژانس چیزی به عنوان مذاکره نداریم

اسلامی در پاسخ به این سوال که روند مذاکرات به کجا رسید؟ گفت: با آژانس چیزی به عنوان مذاکره نداریم و تنها در چارچوب و مقررات ،فعالیت ها را تنظیم کرده و مواردی که مطرح می شود و در تبادلات وجود دارد ،بررسی می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به بازدید گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی،گفت: در گذشته درباره مسئله سایت کرج و ۴ مسئله دیگر گفتگو نیمه تمام مانده بود و بر اساس گفت وگوها مقرر شده است بحث ها و تبادل نظرها به منظور رفع و حل و فصل این موضوعات، ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد:  برای کمک به فرایند قضایی و امنیتی که برای سایت کرج پیش آمد، بازرس آژانس با دوربین جدید در حضورمقامات امنیتی ، قضایی ما به سوالات فنی آن پاسخ داده شود و عوامل موثر بحث حادثه تروریستی جمع بندی شده و بعد از آن دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر در مجتمع "تسا" کرج نصب می‌شوند.

وی افزود: چند موضوع باقیمانده تا پایان سال برای  مبادلات اطلاعاتی خاتمه داده می شود تا بتوانیم گفتگوهای باقی مانده را به اتمام برسانیم.

مابه تعهدات خود پایبند بودیم 

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید براینکه ما توانسته ایم با عناصر بدخواه و صهیونیست ها که سعی دارند باعملیات های روانی و دروغ پردازی آژانس را دچار التهاب کنند که از فعالیت های ایران اطلاع ندارند، مقابله کنیم،گفت:  ما طبق چارچوب تعهداتمان اقدام کرده ایم و بهانه دست دشمنان ندادیم  تا تیم مذاکره کننده ما بتواند هدف مذاکرات که برداشتن تحریم هاست را به نتیجه برساند.


خبرنگار: پروین مرادی 

نام:
ایمیل:
* نظر: