اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 15 December 2021
شهردار تهران در اختتامیه جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری:
شهردار تهران با اشاره به حرکت در مسیر رشد در گام اول انقلاب، گفت: وقتی به گام دوم انقلاب می رسیم درمی یابیم که دراین گام نیاز به ساختن و الگو شدن داریم . بنابراین در گام دوم باید یک جهش و تلاش مضاعفی صورت بگیرد تا بتوانیم در مجموعه مدیریت شهری تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیم.
تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیمخبرنگار: عزیزاله‌ولی‌زاده

به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی- گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و  عزت و قدرت در این مسیر در سایه دانایی و توانایی برای ما حاصل خواهد شد. دانایی مقدمه توانایی است و این دانایی با پژوهش و اندیشه ورزی ، فکر و خلاقیت میسر خواهد بود.

شهردار تهران با اشاره به هفته پژوهش افزود: در این جشنواره  ۲۰۲۹ اثر در ۱۶ موضوع دریافت کردیم. امیدواریم  بتوانیم مسیری را دنبال کنیم تا گره از مشکلات شهرها برداشته شود و  حتی بتوانیم ناظر بر ایده آل ها افق های پیش رو گام برداریم .

در گام دوم انقلاب نیاز به الگو شدن داریم

زاکانی ادامه داد: وقتی به گام دوم انقلاب توجه می کنیم، درمی یابیم که دراین گام نیاز به ساختن و الگو شدن داریم . اگر گام اول ایستادگی و مقاومت و حرکت در مسیر رشد بود در گام دوم باید یک جهش و تلاش مضاعفی صورت بگیرد. 

وی افزود: این جشنواره بر  سه محور اساسی در قالب "شهرها و مدیریت شهری در گام دوم انقلاب اسلامی و در سده جدید"، " بازگشایی شهرها در دوره پسا کرونا"  و "رصد تحولات شهرها و مدیریت شهری در پایان سده" تاکید دارد . انقلاب اسلامی و شعارهای آن به سرعت مورد دقت قرار گرفت و امروز  نیازمند آن هستیم که آن شعارها را در عمل ببینیم. استقلال، آزادی، معنویت، عدالت و پیشرفت پنج کلان شعاری بودند که به سرعت مورد توجه جهانیان قرار گرفتند. اما امروز نیازمند این هستیم که بتوانیم در شهرها و روستاهایمان از این پنج ویژگی، پنج اثر که در درون خود زیبایی را به نمایش بگذارد، به تصویر بکشیم.

شهردار تهران بیان کرد:  نقطه آغازچنین موضوعی  فکر است و مبتنی بر این فکر و خلاقیت های آن بحث اراده و عمل  که باید در گام دوم انقلاب به آن  سمت و سو برویم. اگر توجه به راه طی شده در ۱۰۰ سال گذشته تا امروز در این جشنواره مورد دقت قرار بگیرد می بینیم که باید به سه نهاد "عدلیه، نظمیه و بلدیه" و رشد یافتگی در حال و نگاه به آینده آنها توجه داشته باشیم.

زاکانی عنوان کرد: باید بتوانیم از این برهم انباشتگی مشکلات،  راه حل نظام مسائل و تصویر روشنی از آینده بسازیم و به سمت الگو و مدینه فاضله مدنظر  گام بلندی برداریم.

او یادآور شد: باید ناظر به حرکت جمعی و روح جمعی شهر و نسبت به هوشمند سازی و ظرفیت هایی که در همین دو سال اخیر ایجاد شده تاکید ویژه ای داشته باشیم. 

توجه به نقش شهرها و مدیریت یکپارچه شهری 

شهردار تهران تاکید کرد: ویژگی دیگر در گام دوم انقلاب این است که باید یک تحول بزرگ در روح و کالبد شهرها را پیشه کنیم. راه گذشته پرثمر است اما این ثمر به قدر کفایت نبود و باید با تحول در روح و کالبد شهر یک موجود جدید را خلق کنیم. توجه به عنصر هویت و تعلق مکانی در شهر امکانی را برای ما فراهم می کند که امنیت، آسایش و آرامش در شهرها و روستاهای ما به وجود بیاید.

زاکانی گفت: خودمان را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می دانیم. توجه به نقش شهرها و مدیریت یکپارچه شهری و فراتر از آن حکمرانی واحد شهری و مردم سالاری دینی و نخبگان مردم در این حرکت بزرگ برای ما مبارک خواهد بود .

وی افزود: امیدواریم از موضوع پژوهش، آموزش، دقت و همت در صحنه اراده غفلت نکنیم و بتوانیم در مجموعه مدیریت شهری  تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیم.  



نام:
ایمیل:
* نظر: