اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - 08 April 2017
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری آذربایجان شرقی خبر داد
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی از سه برابر شدن جذب سرمایه گذاری خارجی در استان در سال گذشته خبر داد.
جذب سه برابری سرمایه‌گذاری خارجی در بخش کشاورزی

سرویس اقتصادی عصرپرس: حمید هاشم زاده مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی گفت: ۳۰ میلیون دلار از ۶۶۲ میلیون دلار میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب پارسال در استان جذب شد که در مقایسه با سال ۹۴ که ۱۰ میلیون دلار بود که رشدی ۲۰۰ درصدی نشان می دهد.

 به گزارش عصرپرس از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربایجان شرقی، وی افزود: سرمایه گذاری های خارجی جذب شده در استان در سال گذشته در زمینه های صنایع غذایی، چوب، خودرو، معدن و نساجی بوده است.

 وی با اشاره به اولویت های سرمایه گذاری در استان در سال ۹۶ هم گفت: احداث گلخانه، مکانیزاسیون کشاورزی، پرورش ماهی به ویژه در آب های مرزی، صنایع تبدیلی کشاورزی، گردشگری سلامت، احداث هتل، تکمیل طرح های نیمه تمام مناطق نمونه گردشگری از جمله این اولویت ها است.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری آذربایجان شرقی تولید خودروهای سنگین و قطعات آن، صنایع پایین دستی پتروشیمی، فولاد آلیاژ، احداث نیروگاه های بادی و خورشیدی، طرح های دانش بنیان، عمران شهری، فرآوری نفلین سینیت و اکتشاف و استخراج معادن را از دیگر اولویت های سرمایه گذاری در استان بیان کرد.

 هاشم زاده، سرمایه گذاری را مقدمه و زیربنای اشتغال خواند و خاطرنشان کرد: دولت خود را مکلف به فراهم کردن بسترهای مناسب در جهت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی می داند و اصلاح ساختار نظام مالی اعم از سیستم بانکی، ساختار مالیاتی و نظام بانکی، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل قوانین و مقررات از برنامه های مهم دولت در این زمینه است./


جذب سه برابری سرمایه‌گذاری خارجی در بخش کشاورزی
نام:
ایمیل:
* نظر: