اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - 22 November 2021
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت اعلام کرد:
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا) با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۴ اینماد (نماد الکترونیکی) از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب و کارها اعطا شده است،گفت: همه موارد مربوط به تجارت خارجی کشور تا قبل از گمرک و تبادل میان دستگاه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
هوشمندسازی خدمات وزارت صمت در حوزه تجارت تا ۳ ماهه اول ۱۴۰۱به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی رهبری در نشست خبری یک سالگی رتبه بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی، با تاکید بر این که این مرکز بعد از این تتا خوانده خواهد شد افزود: امروز به دنبال آن هستیم که نقش عامل انسانی با هوشمند سازی شبکه به حداقل برسد.

صدور کارت بازرگانی بزودی کاملا الکترونیک می‌شود

وی اضافه کرد: در صدور کارت بازرگانی هم اکنون بخشی از فرآیندها با دخالت انسان و بخشی به صورت الکترونیک انجام می‌شود اما به زودی این فرآیند کاملا الکترونیک و بدون دخالت عامل انسانی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا) با بیان اینکه پرونده‌های ثبت سفارش هم روند توسعه را طی می‌کنند، گفت: امیدواریم تا پایان امسال خدمات حوزه تجارت وزارت صمت، به صورت الکترونیک و هوشمند انجام شود.

هوشمندسازی خدمات وزارت صمت در حوزه تجارت تا سه ماهه اول سال آینده

رهبری همچنین بیان کرد: در سه ماهه اول سال آینده خدمات وزارت صمت در حوزه تجارت علاوه بر الکترونیکی شدن به صورت هوشمند انجام می‌شوند که به نوعی انقلاب و تحول اداری ملموس و عملیاتی اتفاق خواهد افتاد.

دو شرکت برای اجرای نظام رتبه بندی داریم

وی با اشاره به بکارگیری مناسب امضا الکترونیک در کشور، افزود: در حوزه ارائه نماد الکترونیک، کاهش زمان صدور مجوز و تنظیم نظام رتبه بندی هم اقداماتی انجام شده است. ضمن اینکه امروز در یک سالگی رتبه بندی، دو شرکت برای اجرای نظام رتبه بندی همراه ما هستند و امروز تک اپراتوری در این حوزه وجود ندارد.

تجربه های موفقی در کاهش زمان فرآیندها داشته ایم

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا) در ادامه اضافه کرد: مسایل مربوط به بهبود فضای کسب و کار شناسایی شده، اما آنالیز نشده است. ما تجربه‌های موفقی مثل کارت بازرگانی و نماد الکترونیک را داریم که به میزان زیادی زمان فرآیندها کاهش پیدا کرده است، اما این تسهیل‌گری‌ها نمی‌تواند به معنای بی‌توجهی به قوانین باشد.

رهبری ادامه داد: نماد الکترونیک بی ستاره را ایجاد کردیم تا کسب و کارهای کوچک فعالیت کنند اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل محدودیت ۵۰ تراکنش تا سقف ۵۰ میلیون تومان را برای آن تعریف کردیم، در مورد مبارزه با قاچاق هم اهم وظایفمان را انجام دادیم.

بیش از ۱۰۴ هزار کسب و کار تا امروز نماد الکترونیک دریافت کردند

وی با اشاره به این که مرکز اصناف متولی رسیدگی تخلفات بازاریابی شبکه‌ای است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا برای واحدهایی که ستاره پنجم را دریافت می‌کنند خدمات ویژه‌ای ارائه کنیم. ۳۵۰ هزار کسب و کار اینترنتی برآورد شده است و بیش از ۱۰۴ هزار کسب و کار تا امروز نماد الکترونیک دریاف کرده‌اند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا)، بیان کرد: رمز ارز دو قابلیت اصلی دارد یکی تبدیل شدن به یک دارایی و دیگری فراهم اوردن امکان جابجایی وجه؛ در صورتی که امکان شناسایی فراهم نشود امکان جابجایی بدون هویت تلقی خواهد شد که ذیل بانک مرکزی است و باید به آن بپردازد.

می‌توانیم رمز نفت یا رمز فولاد داشته باشیم

رهبری گفت: ما می‌توانیم رمز نفت یا رمز فولاد داشته باشیم، بورس هم می‌تواند بستری برای معاملات آن باشد اما بانک مرکزی متولی رسیدگی به این موضوع است.

ساماندهی سکوهای درج آگهی ابلاغ شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت (تتا)، با یادآوری اینکه ساماندهی سکوهای درج آگهی نیز ابلاغ شده است، اضافه کرد:احراز هویت آگهی دهنده، صلاحیت کسب و کار آگهی دهنده و وجود کالای آگهی شده در این ابلاغیه مورد تأکید است که پلتفرمها باید این قابلیتها را فعال نمایند.

آغاز سیاستگذاری نرم در حوزه تجارت الکترونیک

رهبری این ابلاغیه را آغازگر سیاستگذاری نرم در حوزه تجارت الکترونیک دانست و گفت: وجود تیک‌های احراز هویت در بالای هر آگهی نشانگر احراز هویت آگهی و آگهی دهنده است که پلتفرم‌ها باید نسبت به فعالسازی این موضوع در اسرع وقت اقدام نمایند.

فرانک ابوالمعصوم مدیر پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز در این نشست خبری در خصوص نظام رتبه بندی گفت: اجرای موضوع نظام رتبه بندی از دی ۹۸ آغاز شد سپس سابقه رسیدگی به شکایات و‌ شاخص‌های رتبه بندی افزوده شدند تا در نهایت رتبه بندی با اپراتور اول اغاز به کار کرد و اپراتور دوم هم در آبان به این سازوکار افزوده شد.

مدیر پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیک بیان کرد: شاخص‌های ارزیابی شامل امکانات و توانمندی، سوابق عملکردی و شاخص‌های مالی است و در طول یک سال کذشته بیش از ۳۰۰ کسب و‌کار داوطلب رتبه بندی شدند و ۲۲۱ کسب و کار ارزیابی شدند.
ابوالمعصوم گفت: بیشترین عوامل نارضایتی مشتریان از کسب‌وکار‌های اینترنتی بسته بندی و ارسال است و همچنین کیفیت وبسایت و کالا هم از مهم‌ترین دلایل رضایت بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: