اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 17 November 2021
سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از طرح ۲۴ و نیم کیلومتری بزرگراه چابهار کنارک دیدن کرد.
بازید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از طرح بزرگراه چابهار کنارکبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سعید محمد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار روز چهارشنبه در این بازدید گفت: منطقه آزادچابهار کار ساخت ۲۴ و نیم کیلومتر از محور باند دوم جاده چابهار وکنارک را با عرض ۱۱و نیم متر در دست ساخت دارد قرارداد آن ۱۸ ماهه و اعتبار تکمیلی آن ۲۹۰ میلیارد تومان است.

عبدالرحیم کردی افزود: این پروژه از فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل ۸۳ دهنه پُل یک متر تا پنج متری است و یک پُل رودخانه‌ای نیز در دست ساخت است که برای آن ۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۹۲ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۵۳ نیرو در این پروژه مشغول به کار هستند و مردم و مسوولان امیدوارند این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل و راه چابهار - کنارک ۲ بانده شده و مشکلات ترافیکی و حمل و نقل کمتر شود.

مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سفر ۲ روزه خود به چابهار ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی و علما از طرح‌های صنعتی، زیرساختی و عمرانی منطقه آزاد چابهار بازدید خواهد کرد. 

حضور در گلزار شهدای گمنام در مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، بازدید از حاشیه‌نشینی شهر چابهار و سکونتگاه‌های غیر رسمی، زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی و نقطه منفصل مرز ریمدان، ظرفیت‌های اقتصادی و پروژه‌های زیرساختی از جمله برنامه‌های سفر محمد به چابهار است.

بازید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از طرح بزرگراه چابهار کنارک

همچنین دیدار با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن چابهار، نشست و گفت و گو با اقشار مختلف مردم، فعالان اقتصادی و کارآفرینان منطقه، نخبگان، معتمدان و اعضای شورای اداری چابهار از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد به چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران است./ایرنا





نام:
ایمیل:
* نظر: