اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 13 November 2021
عضو کمیسیون امنیت ملی:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان جهانی است که باید بر اساس منافع و حقوق همه اعضا و طبق منشور مصوب حرکت کند ما انتظار داریم بر اساس منافع همه اعضا حرکت کند نه قدرت های استکباری.
آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس منافع همه اعضا اقدام کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت،حسین نوش آبادی تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان جهانی است که باید بر اساس منافع و حقوق همه اعضا و طبق منشور مصوب حرکت کند و وظیفه فنی دارد اما برخی قدرت های استکباری و کشورهای عضو دائم شورای امنیت روی آن نفوذ دارند اما انتظار داریم آنها بر اساس منافع همه اعضا حرکت کند نه قدرت های استکباری.

وی افزود:مدیران آژانس گاهی در مواضع و اقدامات به سمت حرکت می کنند که گزارش های آنها تحت تاثیر فشارهای دیگران است و ما اعلام کردیم جمهوری اسلامی عضو رسمی آژانس است و بر اساس "NPT"حرکت خواهد کرد و تعاملات با آژانس هم طبق همین موضوع است.

نماینده مردم ورامین تصریح  کرد:ما در چارچوب مقررات آژانس با آنها همکاری کرده و می کنیم و آقای گروسی نباید انتظار داشته باشد تصمیمات داخلی ما تحت تاثیر سیاست و نظرات ایشان تنظیم شود و برخلاف قوانین موضوعه در حقوق بین الملل آژانس حق ندارد بر اساس گمانه زنی ها و سوء زن ها گزارشات غلط تنظیم کند.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی، عدم ارتباط خود با دولت جدید ایران درخصوص مسائل هسته‌ای را «حیرت‌انگیز» خواند و گفت که انتظار داشته پیش از نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران سفر کند در حالی که او پیشتر و در شهریور ماه به تهران سفر کرد اما پس از آن هیچ موضع قاطعی در خصوص اقدامات تروریستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان نگرفت و اقدام سازنده ای در چارچوب وظایف فنی آژانس انجام نداد.



نام:
ایمیل:
* نظر: