اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 11 November 2021
شهردار تهران:
شهردار تهران تاکید کرد: لازمه رسیدن به وضعیت مطلوب در تمام حوزه ها این است که تنها خود و منافع خود را در این بخش نبینیم و باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه ما حاکم باشد.
باید تلاش کنیم فرهنگ کار گروهی در جامعه حاکم شودبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سومین گام از سلسله بازدید های هفتگی خود از مناطق پایتخت در پویش «قرار خدمت» به منطقه ۱۶ رفت تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های فنی و عمرانی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی منطقه قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه  آنچه در مجموعه منطقه ۱۶ مشاهده می شود جوانمردی و بزرگی و عظمت است، گفت: گرچه بیشترین سرانه ورزشی شهرداری در منطقه ۱۶ قرار دارد اما نبود مدیریت درست موجب بروز مشکلات موجود شده است.

باید وضعیت زندگی در منطقه 16 مطلوب شود

زاکانی با تاکید براینکه باید شهر به دست مردم اداره شود، گفت: وقتی حرف از مردم می‌شود نخبگان جامعه محور این تحول خواهند بود و از همین رو منطقه ۱۶ نیز مستثنی نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که وضعیت زندگی در منطقه ۱۶ بسیار مطلوب شود.

شهردار تهران ادامه داد: مردم ما مردم خوبی هستند و ما وظیفه داریم با نوکری مردم شرایط را تغییر دهیم.

زاکانی افزود: صبح در بوستان میثاق در بین مردمانی بودم که به دستگیری نیاز داشتند و این وظیفه ماست که شرایط را برای آن ها به گونه ای تغییر دهیم تا افقی روشن ایجاد شود تا از این راه نیاز های محیطی برای مردم فراهم شود.

وی با تاکید براینکه مشکلات به خودمان بر می گردد ، گفت:  باید مسئولیت های خود را بپذیرم زیرا اگر مردم شاهد تبعیض باشند آینده در دل آنها از بین می رود.

شهردار تهران  با تاکید براینکه شهدا اهل عمل بودند و به تعهدات خود عمل کردند، گفت: در شهرداری باید تلاش کنیم شعارها و وعده های خود را عمل کنیم زیرا یک عمل به اندازه هزار حرف ارزش دارد.

منطقه ۱۶ نیاز به تحول بزرگ دارد

زاکانی افزود: چرا مردم حاج قاسم سلیمانی را دوست داشتند؟ چون مردم او را مرد عمل دیدند و به اعتقاد من منطقه ۱۶ نیاز به تحول بزرگ دارد و این اقدام ناظر به مسائل اجتماعی است زیرا برخی از مسائل به مانند استخوان لای زخم است.

وی ادامه داد: در برهه ای وعده تحقق ۶ ماهه برخی مشکلات داده شده است اما برای حل و ریشه کنی معضلات اجتماعی که ناظر به تمام تهران است نیاز به اقدام ها و برنامه های بلند مدت داریم.

منطقه ۱۶ مهد ورزش و قهرمانی است

شهردار تهران ادامه داد: نقش ورزش در ایجاد نشاط و فرح و تندرستی بالاست و خدارو شکر منطقه ۱۶ مهد ورزش و قهرمانی است و عرض من این است که وظیفه ماست که شهرداری از نگاه ذاتی خدماتی به نهادی برای حضور و میدان داری مردم تبدیل شود تا با زندگی و اقتصاد و فرهنگ مردم کار داشته باشد و شرایط برای این اقدام فراهم است.

باید تلاش کنیم فرهنگ کار گروهی در جامعه حاکم شود

زاکانی افزود: لازمه رسیدن به مطلوب در تمام حوزه ها این است که تنها خود و منافع خود را در این بخش نبینیم و باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه ما حاکم باشد.

وی تصریح کرد: درباره برخی از مشکلات و معضلات که بیان شد مانند راه آهن باید بگویم هفته پیش با وزیر راه جلسه ای داشتیم که در آن جلسه تاکید بر حریم تنها ۱۷ متری راه آهن شد که از این طریق ۱۳ هزار مجموعه را تحت تاثیر خود قرار دهیم و به دنبال این هستیم که این مشکل را حل کنیم.

شهرداری پیگیر انتقال دکل های برق منطقه ۱۶ به زیر زمین است

شهردار تهران ادامه داد: انتقال دکل های برق منطقه ۱۶ به زیر زمین یکی دیگر از برنامه های  مدیریت شهری است که در حال پیگیری از سوی مدیریت شهری است و غرض از این جلسات شنیدن مشکلات است و توفیق داریم امروز در سومین پنجشبه در خدمت شما عزیزان هستیم.

باید نخبگان محور تصمیم گیری برای محله و شهر شوند

زاکانی افزود: در تلاش هستیم نخبگان محور تصمیم گیری برای محله و شهر شوند که در این راستا ۵۲ اقدام و برنامه تعریف شود.

شهردار تهران گفت: به دنبال این هستیم جشنواره های به مانند جشنواره ورزشی در بین مناطق برگزار کنیم تا از این طریق در کنار توسعه ورزش همگانی به استعداد های مناطق توجه شود و سرمایه گذاری روی استعداد های مناطق یکی از مواردی است که از سوی شهرداری تهران دنبال می شود.

حضور در مقبره الشهدا 

براساس این گزارش، شهردار تهران در اولین گام و پس از اقامه نماز صبح بر سر مزار شهدای گمنام حاضر شده و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

بازدید از طرح مجتمع تجاری، اداری و خدماتی باغ آذری

زاکانی پس از ادای احترام به شهدای گرانقدر در بازدید از اولین پروژه در منطقه ۱۶ سری به طرح زمین مانده مجتمع تجاری، اداری و خدماتی باغ آذری زد.

زاکانی پس از بازدید از طرح مجتمع تجاری ، اداری و خدماتی باغ آذری به گود باغ آذری رفت و از آخرین وضعیت این گود بازدید و از نزدیک در جریان امور مربوطه قرار گرفت.

گود باغ آذری یکی از محله های منطقه ۱۶ است که با توجه به فرسودگی طرح کوچه رنگی در آن اجرا شده است.

بازدید آکادمی فرهنگی ورزشی میثاق

شهردار تهران در ادامه به آکادمی فرهنگی ورزشی میثاق رفت که این آکادمی از سوی خیرین ساخته شده و اداره می شود که دارای تیم فوتبال در رده های سنی مختلف است.

علیرضا زاکانی در مسیر بازدید خود از طرح ها منطقه ۱۶ همچنین سری هم به پاتوق تعدادی از معتادان زده و از نزدیک و رو در رو شنوای مشکلات آن ها بود.

این دیدار و گفت و گو در راستای بررسی مشکلات این قشر از جامعه و در راستای تحقق شعار تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام شکل گرفت.

بازدید از سامانه ۴ اتوبوسرانی

در ادامه شهردار تهران در مسیر خود از سامانه ۴ اتوبوسرانی، املاک جوادیه، ترانس های برق دستواره و یکی از باربری های منطقه بازدید داشت.

زاکانی همچنین از مجموعه حافظان کودکان کار یاسر بازدید کرد و در جریان امور مربوطه قرار گرفت و از قسمت های مختلف این مجموعه از جمله کارگاه تولیدی کیف سازی و سالن ورزشی آن بازدید کرد.

دیدار نخبگان با شهردار تهران

 شهردار تهران در برنامه قرار خدمت روز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ از منطقه ۱۶ بازدید کرده و با نخبگان این منطقه نشستی دوستانه برگزار کرد.







خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: