اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - 02 November 2021
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای سایبری را دستور کار دشمن ارزیابی کرد و گفت: رفع آسیب‌پذیری‌ها، نیازمند راهبردهای نوین و به‌روز است و روش‌های قدیمی دیگر برابر تهدیدهای نوین و پیچیده پاسخگو نیست.
هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی دستور کار دشمن استبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در کمیته پدافند غیرعامل وزارت ورزش و جوانان که با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: دارایی‌ها و زیرساخت‌ها، آسیب‌پذیری‌ها، تهدیدات و اثر تهدید بر آسیب‌پذیری و پیامدهای احتمالی ناشی از آن، از جمله مولفه اصلی و اساسی پدافند غیرعامل است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، اقتدار ملی، فرهنگ و نمادهای ملی را نیز جزو دارایی‌های معنوی کشور دانست و متذکر شد: در حوزه دارایی‌ها و زیرساخت‌ها، به دلیل تحول فناورانه، در حال تغییر جنس دارایی‌های ما هستیم. مسلما حمایت از این دارایی، الزامات خاص خود را دارد.

سردار جلالی ادامه داد: همزمان با رشد و توسعه فناوری، ما با تهدیداتی مواجهیم که در ذات فناوری نهادینه شده است. رفع آسیب‌پذیری‌ها، نیازمند راهبردهای نوین و به‌روز است. روش‌های قدیمی دیگر برابر تهدیدات نوین و پیچیده پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که در بررسی تهدیدات باید به آن توجه کرد پیامدهای ناشی از تهدیدات و مدیریت مخاطرات و ریسک است گفت: امروز دشمن به دنبال اقداماتی است که پیامدها و اثرات گسترده داشته باشد. هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله فضای سایبری، یکی از این تهدیداتی است که امروز به عنوان راهبرد در دستور کار دشمن ما قرار گرفته است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: از همین رو هر دستگاه بر حسب ماموریت و رسالتی دارد که باید برای جلوگیری از آسیب پذیری و ارتقای تاب آوری، در گام نخست به چند سوال جدی پاسخ دهد. اینکه عناصر تهدیدات آن حوزه چیست؟ دارایی هایش کدام است و چه ارزشی دارد؟ حیاتی، حساس یا مهم است؟

وی با بیان اینکه حوزه مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیز از جمله حوزه‌هایی است که هم از دارایی مادی و هم معنوی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دارایی‌های این وزارتخانه، عمدتا زیرساخت‌های ورزشی است. یکی از موارد مهم در این زمینه بررسی استحکامات این زیرساخت‌ها از منظر پدافند غیرعامل است تا ایمنی، امنیت و پایداری آن متناسب با اهمیت آن زیرساخت مشخص شود و اقدامات اصلاحی یا تقویتی لازم انجام گیرد.

سردار جلالی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از این زمینه‌ها، تعیین الزامات پدافند غیرعامل براساس استاندارهای ملی برای زیرساخت های ورزشی است. همچنین ساخت مجموعه های ورزشی چند منظوره برای استفاده در مواقع بحران و کمک به تسهیل مدیریت بحران، یکی دیگر از زمینه های مشترک همکاری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: