اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 01 November 2021
به گفته سرپرست امور آبفا شهرستان هرسین اهالی 2 روستای غیر تحت پوشش خدمات آبفا شهرستان هرسین استان کرمانشاه با همراهی خیران استان از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
۲ روستای شهرستان هرسین کرمانشاه به آب شرب پایدار متصل می‌شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،صادق عزیزی با اعلام این خبر، اظهار کرد: خشکسالی موجود، سبب کاهش سطح منابع تامین آب شرب شهرستان شد که این مسئله در روستاهای غیرتحت پوشش خدمات آبفا نمود بیشتری داشت و این روستاها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخت.

وی افزود: در همین راستا امور آبفا شهرستان هرسین با تکیه بر رسالت شرکت آب و فاضلاب استان که تامین آب شرب سالم و پایدار همه شهروندان و روستاییان است با هم یاری اهالی این روستاها جهت تامین آب شرب آن‌ها پرداخت و به همت همکاران این امور، اهالی چهار روستای شهرستان از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

عزیزی به همکاری موسسه خیریه مرحوم حاج عزیز شکری با امور آبفا شهرستان اشاره کرد، خاطر نشان ساخت: این موسسه خیره که از اول مهر ماه سال جاری در راستای آبرسانی به روستاهای استان کرمانشاه همکاری خود را با شرکت آب و فاضلاب استان از طریق در اختیار قرار دادن یک دستگاه تانکر سیار جهت آبرسانی به روستاهای شهر گهواره آغاز و پیشقدم همکاری با این امور در راستای آبرسانی به دو روستای شهرستان هرسین شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: به همین منظور در بازدید مشترک خیرین و مسئولان شرکت آبفا استان کرمانشاه وضعیت آب شرب دو روستای غیر تحت پوشش قشلاق بزن آباد و قلعه گنجوان نیز از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست امور آبفا شهرستان هرسین اظهار کرد: بهره مندی اهالی روستای قشلاق بزن آباد از آب شرب سالم و پایدار، نیازمند اقداماتی از جمله بهسازی چشمه روستا، ساخت دو مخزن در حد فاصل چشمه تا مخزن اصلی به‌منظور جلوگیری از تهدیدهای بهداشتی و ۲۰۰ متر لوله گذاری از چشمه به مخزن ذخیره است. همچنین آبرسانی به روستای قلعه گنجوان نیازمند لوله گذاری به متراژ ۴۰۰ متر از چشمه به مخزن ذخیره آب روستا است.

وی افزود: ما امیدواریم این مهم با همراهی خیرین تا پایان آبان‌ماه سال جاری محقق شود و این روستاها با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند گردند.

عزیزی در پایان از مشترکان شهرستان درخواست کرد که مسئله خشکسالی و کاهش سطح منابع تامین آب شرب را جدی گرفته و با مدیریت صحیح مصرف همکاری لازم را با امور آب و فاضلاب شهرستان هرسین داشته باشند.









نام:
ایمیل:
* نظر: