اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - 01 November 2021
معاون امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرد:
معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: در راستای حمایت از صنعت برق پروژه نهضت ساخت داخل و استفاده حداکثری از تولیدات و تجهیزات داخلی در دستور کار قرار گرفته و هیات نظارت بر اجرای قانون ، بر اجرایی شدن استفاده ۵۱ درصدی از تجهیزات و تولیدات ساخت داخل رسیدگی می کنند.
استفاده ۵۱ درصدی تجهیزات برقی ساخت داخل در پروژه های کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در گفتگو با خبرنگارعصرپرس با اشاره به اینکه یکی از بحث های جدی در همه حوزه ها حمایت از تولید داخل و نگاه به ظرفیت های درونی کشور است، گفت: از سال ۱۳۹۸ وزارت صمت در همه حوزه‌ها برنامه ساخت داخل را اعلام کرده که در این خصوص طی سه سال ۱۰ میلیارد دلار از تولیدات داخل جایگزین واردات کشور شود. 

صادقی نیارکی ادامه داد: در صنعت برق نیز به همین ترتیب برنامه نهضت ساخت داخل و استفاده حداکثری از تولیدات و تجهیزات داخلی در دستور کار قرار گرفته و هیات نظارت بر اجرای قانون بر اجرایی شدن استفاده ۵۱ درصدی از تجهیزات و تولیدات ساخت داخل رسیدگی می کنند.

معاون وزیر صمت گفت: علاوه براین وزارت صمت در بحث حمایت تعرفه ای نیز هر کالای ساخت داخل که نیاز کشور را تامین کنند به دفتر مقررات صادرات و واردات این وزارت خانه ارجاع می دهد .

وی با بیان اینکه وزارت صمت همکاری خوبی با سندیکای برق دارد، گفت: با همکاری سندیکای برق توانمندی‌های این صنعت در سامانه توان ایران به روز رسانی می شود. 





خبرنگار: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: