اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - 29 October 2021
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر خبر داد:
مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: 86 درصد مشترکان در تابستان زیر الگو، مصرف داشته‌اند.
مصرف برق تابستانه ۸۶ درصد مشترکان، پایین‌تر از الگوبه‌ گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، عبدالامیر یاقوتی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در کارگاه آشنایی نحوه محاسبه قبوض برق، اظهار کرد: کشور از نظر تعرفه‌ای به پنج بخش تقسیم می‌شود که چهار بخش آن گرمسیری است و یک منطقه عادی است، اما طیف وسیعی از این مشترکان ما در مناطق عادی مستقر هستند.

یاقوتی خاطرنشان کرد: مشترکان هم به دو دسته تقسیم می‌شوند شامل مشترکانی با مصرف تا سقف الگو و مشترکانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند، هستند. 

وی با بیان اینکه در مناطق گرمسیر یک الگو 3 هزار کیلووات ساعت است و در مناطق عادی 300 کیلووات ساعت است، افزود: اگر مشترکانی تا سقف الگو مصرف کنند تعرفه برق آنها 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف کنند، تعرفه برق آنها مجموعا 23 درصد افزایش داشته است.

یاقوتی تصریح کرد: اما مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف داشته اند، امسال  در سه ماه تیر و مرداد و شهریور، مابه التفاوت بیش از دو برابر الگوی مصرف آنها با نرخ 820 تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می‌شود.

وی در عین حال اظهار کرد: سهم قبوض تا مصرف 100 کیلووات ساعت 21 درصد، در پله دوم 35 درصد و در پله سوم 29 درصد و پله چهارم 10 درصد، پله پنجم  3 درصد و پله ششم یک درصد و پله هفتم  یک درصد بوده است.




خبرنگار: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: