اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - 02 October 2021
وزیر نیرو صبح امروز شنبه از پروژه ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از کانال چمران تا تصفیه‌خانه شماره دو اهواز بازدید کرد.
بازدید وزیر نیرو از پروژه ایستگاه پمپاژ چمران اهوازبه‌ گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "فرهاد ایزدجو" مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در حاشیه این بازدید به اهداف اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه به منظور کاهش تبعات ناشی از تنش‌های آبی و همچنین جهت تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهر حمیدیه در حال اجرا است.

ایزدجو افزود: ظرفیت پمپاژ این ایستگاه پنج مترمکعب در ثانیه است که آب را از طریق یک خط انتقال فولادی به قطر ۲۰۰۰ میلی‌متر و طول ۱۰ کیلومتر به سمت تاسیسات تصفیه شهر اهواز منتقل می‌کند.

وی افزود: محل این ایستگاه در مجاورت جاده خروجی اهواز سوسنگرد و در بالادست اتصال کانال سلمان به چمران در شمال کانال چمران جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان همچنین گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از کانال چمران به تصفیه‌خانه کیان آباد اهواز ۳۲۰ میلیارد تومان است.

ایزدجو از پایان یافتن این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: فاز دوم این جبهه عملیاتی، شامل توسعه ایستگاه پمپاژ مذکور به میزان 2.5 متر مکعب بر ثانیه شامل خرید و نصب تجهیزات مکانیکال و الکتریکال ایستگاه است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. 

گفتنی است در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود 43 درصد است.
برچسب ها
وزیرنیرو ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر: