اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - 16 September 2021
وزیر کشور با تاکید براینکه وحدت مردم رمز و عامل عزت، سربلندی، قدرت و توانمندی ایران اسلامی است، گفت:امروز قلب بسیاری از مردم ایران اسلامی برای مردم سیستان و بلوچستان می‌تپد و این نشان دهنده اینست که ملت ایران یک ملت واحد و منسجم است.
وزیر کشور: وحدت مردم عامل قدرت و توانمندی ایران اسلامی استبه گزارش  سرویس سیاسی عصرپرس، احمد وحیدی روز پنجشنبه  در آیین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمین اسطوره‌هایی است که در عمق تاریخ  ما جا دارد و همواره قسمت برجسته‌ای از ایران هستند و از این سرزمین بزرگانی برخواستند که در تاریخ طنین افکن شدند.

وی افزود: وظیفه همه مسوولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است.

وزیر کشور گفت: امروز قلب بسیاری از مردم ایران اسلامی برای مردم سیستان و بلوچستان می‌تپد و این نشان دهنده اینست که ملت ایران یک ملت واحد و منسجم است.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نماد مقاومت و بصیرت بودند و همواره نشان دادند که ملت ایران در تمام عرصه‌ها متحد هستند.

وحیدی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای انسانی توانمند در عرصه‌های مختلف مدیریتی، تصریح کرد: به طور قطع باید از نیروهای توانمند بومی سیستان و بلوچستان در رده‌های مختلف مدیریتی استفاده شود.

وی اظهارداشت: ما یک مساله بیشتر نداریم و آن خدمت به خلق خدا بوده و برای این مسوولیت برگزیده شدیم و جز این مهم برای خود موضوعی قائل نیستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه خوشحالم که توفیق شد برای دومین بار طی یکی ۲ هفته گذشته در خدمت مردم سیستان و بلوچستان باشم افزود: همه عزیزانی که سخن و دغدغه خود را در استان بیان کردند کاملا درست است و همه‌ ما مسوولان و افرادی که در این نشست حضور دارند یک مساله بیشتر ندارkد و آن خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر خدمت به مردم شب و روز نباید بشناسیم، خاطرنشان کرد: این شناخت گرفتاری‌ها و عزت این سرزمین و مردم سالاری دینی تفاوت اساسی ما با جاهای دیگر است.

وحیدی با اشاره به اینکه امروز خیلی‌ها در نقاط مختلف کشور دلشان برای سیستان و بلوچستان می‌تپد گفت: امروز در هواپیما که بودم گروه‌های جهادی را دیدم که گمنام خدمت می‌کردند و از کسی انتظار نداشتند چون محبت به این استان در همه جای کشور وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که ملت ایران منسجم و واحد است.

وی با بیان اینکه ملت ایران کشوری است که ۴۲ سال در برابر همه‌ی فشارها ایستاد و با این وجود جلو رفت ادامه داد: برای کشورهای بزرگ دیگر یک صدم تحریم‌های ما اعمال نشد که اگر اعمال می‌شد در حال فروپاشی بودند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما باید برای عزت ملت و کشور کار و تلاش کنیم تصریح کرد: برادر عزیزمان احمدعلی موهبتی استاندار سابق سیستان و بلوچستان بسیار تلاش کردند و تسلط ایشان بر مسائل استان را ملاحظه کردیم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی سیستان و بلوچستان ارزشمند هستند و از حضور همه‌ی آنان استفاده می‌شود، اظهار داشت: من امروز یک بار دیگر مراتب اخلاص و ارادت و حضور و قصد قاطع دولت سیزدهم و ریاست جمهوری نسبت به تلاش وافر برای رشد این استان را به مردم منطقه اعلام می‌کنم.

توسعه و پیشرفت در گرو حفظ امنیت و انسجام 

وحیدی با اشاره به مقاومت مردم سیستان و بلوچستان در برابر توطئه‌ها، اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند ناامنی در این استان ایجاد کنند، اینان گروه‌های ضد مردم هستند زیرا هر جا که ناامنی ایجاد شود پیشرفت ایجاد نمی‌شود و در نهایت مردم در فقر و مشکلات خواهند بود اما در این بین مردم این استان چه شیعه و چه سنی و همه‌ اقوام و مذاهب نشان دادند که ملت ایران منسجم است.

وی با بیان اینکه نگاه ما توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان بود و دنبال فردی بودیم که با این نگاه آشنا باشد، مدرس خیابانی را به عنوان فعالی معرفی کرد که انواع کارخانه‌ها را راه اندازی کرد( کارخانه‌های سیمان و فولاد) و در  فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های معدنی مشارکت داشته است .

وحیدی درباره مدرس خیابانی همچنین گفت: ایشان از جایی آمدند که مسوولیت یک هلدینگ سرمایه‌گذاری با نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه را بر عهده داشتند و در همین مدت کم مسوولیت این هلدینگ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه را تقریبا در ۶ ماهه نخست امسال را به ۹ هزار میلیارد تومان تبدیل کردند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما اینجا چنین کسی می‌خواهیم که برود دنبال سرمایه‌گذاری؛ مدرس خیابانی یک مدیر توانمند باهوش و پرتلاش هستند البته طبیعتا بعضی از سر ناآگاهی حرف‌هایی می‌زنند که غلط است و نباید بزنند.

وی با اشاره به اینکه من بهترین کسی را که می‌توانستم برای سیستان و بلوچستان انتخاب کردم،  گفت: مدرس خیابانی در اوج اینکه می توانست در مرکز سرمایه‌گذاری باشد به این استان آمد؛ ایشان دغدغه ای جز خدمت به مردم ندارند.

وحیدی ادامه داد: مدرس خیابانی جزو کاندیداهای وزارت صمت در ۲ دولت هم بودند یک چنین ظرفیت راهبردی، تحقق قولی بود که رییس جمهوری دادند و ما تلاش کردیم یکی از بهترین‌ها را برای توسعه و پیشرفت منطقه انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار سیستان و بلوچستان به قدرت، عزم راسخ و ابتکار مشهور بوده و مدیر توسعه‌ای است ، بیان کرد: ایشان با سرمایه‌های بزرگ کار کرده و یکی از طرح‌هایی که در دست اجرا دارند طرح انتقال آب است که برای آن فکر، طرح و عقیده دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: همچنین یکی از کارهای مهم مدرس خیابانی این است که چگونگی تبادلات مرزی ایران با کشورهای دیگر از مبدا سیستان و بلوچستان را برقرار کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: