اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - 09 September 2021
امیر سرلشکر موسوی مطرح کرد؛
فرمانده کل ارتش در مراسم رونمایی از کتابهای دفاع مقدس و سامانه ارزیابی و رشد افسران نیروی هوایی گفت: تلاش دشمنان جمهوری اسلامی در جلوگیری از اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا ناکام ماند.
شکست تلاش دشمنان در جلوگیری از اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجابه گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش، مراسم رونمایی از 19 عنوان کتاب دفاع مقدس و سامانه کانون ارزیابی و رشد افسران نیروی هوایی ارتش با رویکرد شایسته سالاری، نخبه پروری و ارتقای نخبگان نهاجا، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی هوایی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد.

وی  در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا در آب‌های بین‌المللی گفت: هیچ جای جهان برای نیروی دریایی غیر قابل رفتن و غیرقابل دسترس نیست.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: این دریانوردی اطلاعاتی، آموزشی بدون اتکا به هیچ بندری با موفقیت صورت گرفت و طی آن ناوگروه نیروی دریایی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ ماموریت خود را آغاز کردو پس از مدت طولانی دریانوردی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بنابر قوانین بین‌المللی، هر شناور در واقع خاک آن کشور محسوب می‌شود و وقتی که ناوبندر شما در هر نقطه از آب‌های بین‌المللی حرکت می‌کند، به واقع مثل این است که یک جزیره ما در آن نقطه باشد.

امیر سرلشكر موسوی گفت: در سطح دنیا فقط دو کشور ناوبندر داشتند و ما سومین کشور دارای ناوبندر هستیم.

وی افزود: ناوبندر مکران قادر به پشتیبانی شناورهای مختلف از جمله ناوشکن ها و شناورهای تجاری و محل ارائه خدمات مختلفی چون، سوخت رسانی، تغذیه، آب رسانی، خدمات پزشکی و حمل تجهیزات و تسلیحات مختلف است.

وی با بیان اينکه ناوهای نظامی هر کجا که بروند یک پایگاه اطلاعاتی محسوب می‌شوند، افزود: توسعه دریامحور یعنی اینکه یک کشور بتواند در هر نقطه‌ای از آب‌های آزاد که می‌خواهد حضور داشته باشد و این یک رویکرد راهبردی برای دسترسی به دریا است که امروز نیروی دریایی پیشگام این دیدگاه و رویکرد است.

فرمانده کل ارتش در پایان گفت: دشمنان جمهوری اسلامی تمام توانشان را گذاشتند که ناوگروه ۷۵ ماموریت خود را انجام ندهد و بعد از آن که نتوانستند کاری از پیش ببرند تلاش کردند که این ماموریت ناتمام بماند و به نحو احسن به پایان نرسد که در تمامی مراحل با شکست مواجه شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: