اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - 26 August 2021
در 4 ماهه نخست سال انجام شد:
اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت (دفتر مدیریت داده، آمار و فناوری اطلاعات) نشان‌ دهنده رشد 2.9 درصدی رسیدگی به شکایات مردمی و افزایش 1.4 درصدی پرونده های متشکله در حوزه بازرسی و کنترل بازار است.
افزایش 3 درصدی رسیدگی به شکایات صنفی مردمیه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در خصوص بازرسی‌ها و کنترل واحدهای صنفی در 4 ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و 33 هزار فقره بازرسی انجام شده است که 101 هزار تخلف صنفی در این بازرسی ها کشف و 84 هزار پرونده تشکیل شد.

آمار تخلفات کشف شده در 4 ماهه امسال(101 هزار فقره) در مقایسه با آمار مدت مشابه سال 99 رشد 0.8 درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد پرونده‌های متشکله با رشد 1.4 درصدی از 83 هزار فقره پرونده در 4 ماهه اول 1399 به 84 هزار پرونده در 4 ماهه اول امسال افزایش یافته است.

بخش دیگری از اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه حکایت از رشد نزدیک به 3 درصدی در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در 4 ماهه 1400 دارد. آمار رسیدگی به این شکایات از 49 هزار فقره در 4 ماهه سال گذشته به 50 هزار فقره در 4 ماهه سال جاری ارتقاء پیدا کرده است.

گفتنی است وزارت صمت با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، روزانه بازار را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و مردم در سراسر کشور می توانند هر گونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه ، عدم صدور فاکتور را از طریق شماره تلفن 124 سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها به ثبت برسانند.



نام:
ایمیل:
* نظر: