اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - 24 August 2021
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تشریح کرد؛
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب ربایش یک هواپیمای خطوط هوایی کام‌ایر افغانستان اعلام کرد: این هواپیما روز گذشته در فرودگاه مشهد سوختگیری کرد و ساعتی بعد به حرکت خود به سمت مقصد ادامه داد.
تکذیب ربایش یک هواپیمای خطوط هوایی کام‌ایر افغانستانبه گزارش عصرپرس به نقل ازصداوسیما، محمدحسن ذیبخش گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای خطوط هواپیمایی کام ایر افغانستان برای سوختگیری در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس فرود آمد و پس از سوختگیری، حرکت خود را به سمت کی‌یف اوکراین ادامه داد و در ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه شب گذشته هم در فرودگاه کی‌یف به زمین نشست.

وی افزود: موضوع ربایش هواپیما که در برخی رسانه‌ها منتشر شده منتفی است.

ذیبخش افزود: در چند روز گذشته هم یک هواپیمای اوکراینی درفرودگاه ارومیه برای سوختگیری فرود آمد و پس از سوختگیری به ترکیه رفت که با عدم اجازه فرود در فرودگاه‌های ترکیه به فرودگاه تاشکند مراجعه کرد.

تکذیب ربایش یک هواپیمای خطوط هوایی کام‌ایر افغانستان


گفتنی است وزارت خارجه اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد که افراد ناشناس هواپیمای اوکراینی را که برای تخلیه شهروندان این کشور به کابل آمده بود، ربودند.

به گزارش عصرپرس به نقل از روسیا الیوم، معاون وزیر امور خارجه اوکراین گفت: "یکشنبه هواپیمای ما توسط افراد ناشناس توقیف و امروز سه شنبه عملا ربوده شد و به جای تخلیه اوکراینی‌ها، با گروهی ناشناس به سمت ایران رفت."

یوگنی ینین افزود: "سه تلاش بعدی ما برای تخلیه شهروندانمان ناموفق بود، زیرا شهروندان ما امکان ورود به فرودگاه را ندارند."

ینین توضیح داد که کل دیپلمات‌ها به ریاست دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه برای حل مشکل هواپیما تلاش کرده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه اوکراین جزئیات بیشتری از این اتفاق و اینکه سرنوشت این هواپیما چه شده، نداد.

روز یکشنبه، یک هواپیمای نظامی با ۸۳ نفر مسافر از جمله ۳۱ اوکراینی، از افغانستان وارد کی‌یف شد. دفتر ریاست جمهوری اوکراین گزارش کرد ۱۲ نیروی نظامی اوکراین به خانه بازگشته‌اند و هنوز ۱۰۰ اوکراینی در انتظار خروج از افغانستان هستند.

برچسب ها
اوکراین
نام:
ایمیل:
* نظر: