اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - 19 August 2021
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران؛
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به جلسات مستمری که در این چندروز با وزیر پیشنهادی نیرو برگزار شده است، گفت: «علی اکبر محرابیان» به دنبال توسعه ظرفیت نیروگاهی و مدیریت سمت تقاضا است که می تواند رونق توامان صنعت برق و سایر صنایع را به دنبال داشته باشد
محرابیان به دنبال توسعه ظرفیت تولید و مدیریت سمت تقاضا استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شرکت مدیریت برق کشور، مصطفی رجبی مشهدی همچنین به روحیه مشارکت و مشورت پذیری محرابیان اشاره کرد و گفت: این روحیه درهمین چند روز کاملا مشهود بوده و باعث شده تا مدیران صنعت آب و برق، نسبت به ارایه پیشنهادات در راستای بهبود برنامه ارایه شده، در حوزه کاری خود اقدام کنند.

وی برنامه ارایه شده توسط وزیر پیشنهادی نیرو را با هدف گذاری کمی با حد بالا ولی شدنی دانست و افزود: این هدفگذاری نیازمند کار و تلاش بیشتر بوده و با تحقق آن امیدواری زیادی برای حل مشکلات صنعت برق ایجاد خواهد ‌شد. وی افزود تجربه دکتر محرابیان در وزارت صمت کمک موثری برای تامین انرژی مورد نیاز از نیروگاه های خودتامین و توسعه زیرساخت برق شهرک های صنعتی دانست.

مدیرعامل مدیریت شبکه برق حضور محرابیان را تحولی در توسعه نیروگاه سازی توسط صنایع بزرگ ایران دانست و افزود باید امیدوار باشیم که با توجه به سهمی که صنایع بزرگ از مصرف برق کشور دارند، می تواند مشکلات تولید و تامین برق را تا حدود بسیار زیادی حل کنند.

محرابیان به دنبال توسعه ظرفیت تولید و مدیریت سمت تقاضا است
براساس این گزارش، کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم بیستم مردادماه از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که در آن علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیرو معرفی شده است.

علی اکبر محرابیان در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمده و مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است.

محرابیان در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) بعد از برکناری علیرضا طهماسبی، سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد.

محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دوم احمدی نژاد نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

برخی از سوابق اجرایی علی اکبر محرابیان شامل مشاور رئیس جمهوری و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم، طراح لایحه ساماندهی مصرف سوخت و گسترش حمل و نقل عمومی و حمایت از صنعت خودروسازی و صنایع جانبی و بسط این لایحه در قالب تبصره ۱۳ قانون بودجه است.

همچنین وی رئیس و نماینده رییس جمهوری اسبق در ستاد تبصره ۱۳، نماینده ویژه رئیس جمهوری در کارگروه مسکن کشور، عضو شورای عالی فنی کشور بوده است

حمایت از صنعت داخلی در قالب تبصره ۱۳ در حوزه‌های مختلف صنعت، اعم از خودروسازی و صنایع جانبی از دیگر سوابق محرابیان است.

وی معاون بزرگترین شرکت تولید کننده صنایع چوب کشور بوده است. مشاور شهردار تهران و نیز عضو هیئت مدیره شرکت شهروند وابسته به شهرداری تهران از دیگر سوابق وی است.
براساس این گزارش از روز شنبه (۳۰ مردادماه) بررسی برنامه‌ها و خط‌مشی‌های وزاری پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود.  
نام:
ایمیل:
* نظر: