اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - 13 August 2021
دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیای غربی درباره وضعیت سلامتی دیپلمات‌های ایرانی در هرات تاکید کرد: دیپلمات‌های ما مانند دیپلمات‌های سه کشور دیگر که در هرات حضور دارند، در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.
تشریح آخرین وضعیت دیپلمات‌های ایرانی در هرات افغانستانبه گزارش عصرپرس، «سید رسول موسوی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خبرنگاران زیادی با من تماس می‌گیرند و درباره سلامتی دیپلمات‌هایمان در هرات سوال می‌کنند.

وی با بیان اینکه با پوزش از اینکه نمی‌توانم به سوالات یکایک آنها پاسخ دهم، اظهار داشت: دیپلمات‌های ما مانند دیپلمات‌های سه کشور دیگر که در هرات حضور دارند، در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه پیش از این، در حساب کاربری خود در توییتر خود نوشته بود: اداره هرات در اختیار نیروهای امارت اسلامی درآمده است. سرکنسول، دیپلمات‌ها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران داخل ساختمان هستند.

موسوی با بیان اینکه مرتب با آنها در تماس هستم، اظهار داشت: نیروهای اداره‌کننده شهر متعهد به امنیت کامل سرکنسولگری، دیپلمات‌ها و کارکنان آن شده‌اند.

روز پنجشنبه درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در اطراف کمربندی ولایت هرات شدت گرفت و ویدئوهایی از حضور طالبان در ارگ هرات منتشر شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: