اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 11 August 2021
دفتر روابط بین‌الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با صدور بیانیه‌ای تعرض هیئتی آمریکایی به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
حماس تعرض هیئت آمریکایی به مسجد الاقصی را محکوم کردبه گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع رسانی فلسطین در این بیانیه آمده است: این اقدام مردود و نادرست همانطور که همیشه تاکید کردیم، بیانگر سیاست‌های جانبدارانه آمریکا از مواضع رژیم صهیونیستی است و این یکی از دلایل اصلی تداوم اشغالگری و تجاوزات این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین است.

حماس عنوان کرد که ورود هیئت آمریکایی به مسجد الاقصی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی، با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی منافات دارد.

در ادامه این بیانیه آمده که تکرار چنین اقداماتی، دشمن صهیونیستی را تشویق به حماقت بیشتر کرده و موجب تشدید تنش خواهد شد و آتش برافروخته در اراضی اشغالی به ویژه در قدس را شعله‌ورتر خواهد کرد و مسئولیت تمامی عواقب خطرناک آن متوجه دولت آمریکا خواهد بود.

جهاد اسلامی: هدف از سفر هیئت آمریکایی به اراضی اشغالی، تقویت همکاری امنیتی است

جنبش جهاد اسلامی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای سفر هیئت آمریکایی به اراضی اشغالی و دیدار با مسئولان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و بازدید از قدس و مسجد الاقصی، تاکید کرد که هدف از این سفر تقویت همکاری امنیتی بین سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و طرف صهیونیستی است.

طارق سلمی سخنگوی جهاد اسلامی اظهار داشت که این سفر در چارچوب تقویت همکاری امنیتی و بازگشت به مسیر مذاکرات بی‌نتیجه سازش از طریق اجرای سند توافق سه‌جانبه بین آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان صورت می‌گیرد.

سلمی تمامی جریان‌های ملی فلسطین را به مقابله با طرح‌های دشمنان برای پایمال کردن حقوق و اصول ملی فلسطینیان فراخواند.
نام:
ایمیل:
* نظر: