اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - 07 August 2021
خرازی:
رییس شورای راهبردی روابط خارجی، گفت: توفیقات حاصل شده در جبهه مقاومت مرهون سیاست‌های امام خمینی (ره) و تداوم آن تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، و مدیریت مدبرانه سیدحسن نصرالله موجب تقویت جایگاه حزب ­الله و مقاومت در منطقه شده است.
توفیقات جبهه مقاومت مرهون سیاست‌های امام (ره) و رهبر انقلاب استبه گزارش عصرپرس از شورای راهبردی روابط خارجی، سید کمال خرازی در دیدار شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: توفیقات حاصل شده در جبهه مقاومت مرهون سیاست‌های امام خمینی (ره) و تداوم آن تحت هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ و مدیریت مدبرانه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان موجب تقویت جایگاه حزب ­الله و مقاومت در منطقه شده است.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بزرگداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید سپاه قدس یادآور شد: حمایت شهید سلیمانی از حزب‌الله و مقاومت، با دید عمیق و جسارتی که داشت، آینده چشمگیری را پیش روی جریان مقاومت قرار داده است.

خرازی افزود: در عین حال، سیاست‌های غلط ترامپ و تندروی‌های نتانیاهو که هویت، شرف و عزت فلسطینیان را هدف گرفت، در تحکیم مقاومت فلسطین موثر افتاد، به طوری که در جنگ ۱۲ روزه کل فلسطینیان اعم از ساکنان غزه، کرانه باختری و ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ یکپارچه از عملیات «سیف­‌القدس» حمایت کردند و این خود در حمایت مردمی از مقاومت فلسطین در سراسر جهان و مجکومیت اسراُئیل موثر افتاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که آزادی مارب در یمن، کلید حل بحران یمن و مؤثر در شروع  مذاکرات و رایزنی‌های منطقه‌ای خواهد بود.

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این دیدار در توضیح راهبرد حزب‌الله در برابر تجاوزات اسراییل، گفت: آمریکا از رژیم صهیونیستی به عنوان اهرمی برای دستیابی به اهداف خود در منطقه استفاده می‌کند.

وی تغییر دولت آمریکا و بر سر کار آمدن جو بایدن را صرفا یک تغییر تاکتیک در راستای پیگیری اهداف راهبردی آمریکا در منطقه دانست و در توضیح تلاش‌های آمریکا جهت خلع سلاح حزب ­الله، افزود: آمریکا به هیچ‌ یک از اهداف خود در لبنان نرسیده است و حزب‌الله همچنان برای هر سناریویی آمادگی لازم را دارد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه حزب‌الله قوی‌تر از هر زمان دیگری است، به واکنش روز جمعه حزب­ الله در قبال تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره و تصریح کرد: حزب‌الله برای مقابله با هجمه‌های نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان آمادگی کامل دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: