اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - 21 February 2017
با حضور وزیر انرژی روسیه و وزیر نیرو ایران
با حضور وزیر انرژی روسیه و وزیر نیرو ایران عملیات اجرایی نیروگاه بخاری سیریک هرمزگان با ظرفیت 1400 مگاوات آغاز شد.
کلنگ نیروگاه بخاری سیریک هرمزگان بر زمین خورد

سرویس اقتصادی عصر پرس: در اجرای سیاست های صنعت برق کشور، عملیات اجرایی نیروگاه بخاری هرمزگان شامل 4 واحد بخاری، با ظرفیت 1400 مگاوات اجرایی شد.

به گزارش خبرنگارعصرپرس، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیرو برق حرارتی در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک هرمزگان، گفت: در یک سال گذشته فعالیت های گسترده ای بین شرکت تولید برق حرارتی و شرکت تکنوپروم اکسپرت روسیه انجام شد که پس از مذاکرات پی در پی عملیات این نیروگاه به اجرا در آمد.

وی در ادامه گفت: بر اساس قرار مذکور در مدت ۵۵ ماه تمامی عملیات اجرایی این نیروگاه باید به سرانجام برسد و ظرف ۴۴ ماه آینده فاز نخست آن به بهرهبرداری خواهد رسید.

طرزطلب تاکید کرد: با توافقهای صورت گرفته با پیمانکار، علی رغم گشایش LC عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امیداواریم تا یک ماه آینده قرارداد LC این پروژه باز شود و قرار است با هماهنگی بین بانک ایرانی و روسی عامل این پروژه در هفته آینده در مسکو جلسه ای برگزار شود.

کلنگ نیروگاه بخاری سیریک هرمزگان بر زمین خورد

طرز طلب در ادامه گفت: هدف از احداث این نیروگاه افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و تامین، بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و کمک به افزایش پایداری شبکه است .

وی افزود: انتقال تکنولوژی و استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقا دانش فنی در سخت نیروگاه حرارتی از اهداف دیگر اجرای این طرح می باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیرو برق حرارتی درادامه افزود: میزان سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه بالغ بر 1516 میلیون یورو است که 85 درصد آن از محل وام دولت روسیه می باشد.

وی در ادامه از احداث یک واحد آب شیرین کن به ظرفیت  200 مترمکعب در ساعت در مجاورت نیروگاه سیریک خبر داد وگفت: امیدواریم همزمان با راه اندازی این نیروگاه، آب شیرین کن نیز آماده بهره برداری شود.

*پروین مرادی/ 1200*
نام:
ایمیل:
* نظر: