اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۶ تير ۱۴۰۰ - 07 July 2021
وزیر نیرو با بیان اینکه وظیفه دارم به سهم خود از تک تک هموطنان که در این شرایط دچارسختی شده‌اند، صمیمانه عذرخواهی کنم،گفت: هیات وزیران با هدف مقابله با خاموشی‌ها و برای سرعت دادن به کارها اختیاراتی را به چهار وزیر نفت، نیرو، صنعت و کشور تفویض کرد.
تفویض اختیارات هیات وزیران به ۴ وزیر برای مقابله با خاموشی‌هابه‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص خاموشی‌ها اظهار کرد: در حالی که موج گرما امسال در اغلب نقاط دنیا به صورت خاص، موج زود رسی بوده و دما به صورت محسوسی افزایش یافته و همچنین مصرف در بخش تولید بالا است، می توانیم با همکاری هم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. به‌طور خاص از صبح دیروز که جلسات متعددی در سازمان‌های مختلف دولت، دستگاه‎های مسئول و همکار تشکیل شده اتفاقات خوبی رخ داده و مردم نتیجه آن را دیشب شاهد بودند.

وزیر نیرو با بیان اینکه دو شب گذشته حدود شش هزار مگاوات کمبود برق داشتیم که تحت هیچ شرایطی نمی‌توانستیم چاره کنیم و منجر به خاموشی می‌شد، خاطرنشان کرد: دیشب حداکثر خاموشی ما بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات بود که خیلی زودتر از شب قبل هم به انتها رسید و تمام شد. همین مقدار را هم سعی خواهیم کرد، مدیریت کنیم.

وی افزود: اتفاق خوبی که رخ داد، با همکاران وزارت صمت و صنایع بزرگ به توافق رسیدیم که با تصمیماتی که خودشان اتخاذ می‌کنند، برنامه تعطیلات تابستانه یا تعمیرات دوره‌ای را جلوتر بیندازند. پیش‌بینی‌های هواشناسی این است که در این دو، سه هفته باید بتوانیم با این شرایط تا حدودی سازگار شده و مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم.

اردکانیان در خصوص تصمیمات امروز هیئت دولت نیز یادآور شد: امروز در هیئت وزیران یک تصمیم درخصوص اصل ۱۳۸ قانون اساسی گرفته شد که هیئت وزیران اختیارات خودشان را در این موضوع خاص برای سرعت دادن به تصمیم گیری‌ها به چهار وزیر نیرو، صمت، کشور و نفت تفویض کردند؛ البته هماهنگی‌های لازم با تمامی همکاران صورت خواهد گرفت ولی این کمک بزرگی است که سریع‌تر بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم.

وی تصریح کرد: اولین تصمیمی که گرفته شد و امیدواریم تشریفات ابلاغ آن سریع‌تر انجام شود این است که تا پایان مردادماه در سراسر کشور، پنجشنبه‌ها برای سازمان‌های دولتی مطابق ترتیباتی که هست تعطیل اعلام شود و در خصوص ساعت کاری ادارات هم استانداران اختیاراتی دارند. مجموعه تصمیم گیری‌های این‌چنینی را ان‌شاءالله در زمان خود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ستادی در مرکز کنترل مدیریت شبکه در وزارت نیرو و شرکت توانیر ایجاد شده است، عنوان کرد: بنده محل کار خود را به این ستاد منتقل کردم و در کنار همه همکاران آن‌جا هستیم و همه دستگاه‌ها نیز چه در سازمان دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی نیروهای مسلح اعلام همه‌گونه آمادگی و همکاری داشته‌اند.

اردکانیان تاکید کرد: نکته مهم این است که هر چقدر این کمبود برق کمتر باشد امکان برنامه‌ریزی و باقی ماندن در آن بازه زمانی بیشتر است. تمام سعی‌مان را برحسب تاکید رئیس جمهور خواهیم داشت که اگر در مواردی ناچار به خاموشی باشیم با اطلاع قبلی باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه مشکلات، اتفاقات و حوادث در شبکه قابل پیش‌بینی نیست، خاطرنشان کرد: امیدواری ما این است که با همکاری صنایع بزرگ و با تلاشی که دستگاه‌های مسئول برای شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز انجام می‌دهند، مشکلات را پشت سر بگذاریم. تاکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز و فعال در همین چند هفته اخیر شناسایی شده که وقتی که در مدار مصرف هستند، ظرفیتی بیش از ۵۰۰ مگاوات دارند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی دستگاه مسئول این است که آن مقدار فعال بیش از این رقم‌ها است، ولی برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است. درخواست ما حتی از کسانی که به هر دلیل درگیر این کار و فعالیت غیرمجاز هستند این است که خودشان برای کمک به هم‌وطنان این فعالیت را متوقف کنند، در غیر این صورت مطابق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: