اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۰ - 04 July 2021
سخنگوی صنعت برق در نشست با خبرنگاران:
سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: مراکز درمانی و حساس هیچگاه در اولویت قطع برق نخواهند بود، اما این مراکز نیز بر اساس الزامات قانونی باید به مولدهای اضطراری برق مجهز باشند.
مراکز درمانی و حساس هیچگاه در اولویت قطع برق نیستندبه گزارش عصرپرس، "مصطفی رجبی مشهدی" صبح امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با محوریت تامین آب و برق کشور در تابستان سال ۱۴۰۰، در خصوص خاموشی‌ها  گفت: در صورتی که میزان محدودیت در تولید و میزان مصرف از قبل مشخص باشد، می‌توان جداول خاموشی را برنامه‌ریزی و منتشر کرد.

رجبی مشهدی افزود: با این حال وقتی خاموشی به دلیل نقص یا مشکل فنی در شبکه که بیشتر با حوادث ناخواسته و عملکرد رله‌های حفاظتی و به منظور حفظ پایداری شبکه برق رخ می‌دهد، امکان اطلاع‌رسانی ندارد.

وی همچنین در خصوص ضرورت استفاده مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها از مولدهای اضطراری نیز گفت: بیمارستان‌ها یا هر مرکز حساس دیگری که نیاز حیاتی به برق دارد، موظف به احداث مولدهای اضطراری است، ضمن آنکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حساس کشور هیچگاه در اولویت قطع برق قرار نمی‌گیرند.

رجبی مشهدی در خصوص طرح تعویض کولرهای گازی فرسوده نیز گفت: این طرح در سال گذشته به تصویب شورای اقتصاد رسید، اما چون الزام استفاده از تولیدکنندگان داخلی در این مصوبه وجود دارد، این گروه با مشخصات فنی و استانداردهای تعیین شده، امکان تولید را نداشتند به همین دلیل مشخصات فنی اصلاح و دوباره به تصویب شورای اقتصاد رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح امسال آغاز و به همین منظور فراخوان‌هایی برای شناسایی و حضور تولیدکنندگان داخلی منتشر می‌شود.

وی همچنین درباره شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز گفت: تاکنون 3646 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این مراکز 196 هزار و 233 ماینر کشف شده است.

براساس گزارش وزارت نیرو، سخنگوی صنعت برق ادامه داد: توان برق مصرفی این مراکز 570 مگاوات در محل مصرف بود که برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی 750 مگاوات احداث می‌شد که با شناسایی این مراکز تعداد بسیار زیادی از مردم از خاموشی برق نجات یافتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: