اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۲۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 29 June 2021
در پویش سیزدهم #هرهفته_الف_ب_ایران محقق شد
همدان، زنجان و گلستان امروز (سه شنبه) ایستگاه سیزدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ بودند، پویشی که بهره‌برداری از پنج طرح صنعت آب و برق را با اعتبار ۴۳۲ میلیارد تومان به این استان ها برد.
بهره برداری از 5 طرح صنعت آب و برق در 3 استان کشوربه گزارش عصرپرس، پویش «هر هفته الف-ب-ایران» برای بهره‌برداری هفتگی طرح‌های مهم و زیربنایی صنعت آب و برق کشور راه‌اندازی شده است و "رضا اردکانیان" وزیر نیرو امروز در سیزدهمین هفته این پویش در سال ۱۴۰۰  پنج طرح آماده افتتاح را شامل سه طرح برقی و آبی در استان همدان و در دو استان زنجان و گلستان هر کدام یک طرح آبی به بهره‌برداری رساند؛ در آیین امروز همچنین عملیات اجرایی دو پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان همدان آغاز شد. 

افتتاح نخستین تصفیه‌خانه روستایی در استان زنجان

علیرضا جزءقاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در آیین بهره برداری از پروژه های وزارت نیرو در این استان افزود: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی در نصیرآباد شهرستان خرم دره قرار دارد.

وی با بیان این که اجرای این پروژه در سال ۱۳۹۷ آغاز و در سالجاری نیز بهره برداری شد، ادامه داد: طول شبکه جمع آوری فاضلاب و خط انتقال ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ظرفیت تصفیه فاضلاب در این مجموعه را  ۳۴۷ مترمکعب در روز با روش لجن فعال اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه تصفیه‌خانه هزینه شده است. 

به گفته جزءقاسمی، جمعیت تحت پوشش روستای نصیرآباد شهرستان خرم دره ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است و ۲ باب تصفیه خانه فاضلاب دیگر نیز در روستاهای پری و تهم نیز در دست اجرا است.

افتتاح پروژه آبرسانی به ۱۰ روستا در استان گلستان

۱۰ پروژه شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای آبرسانی به روستاها پروژه افتتاحی دیگری بود که دربرنامه  ویدیوکنفرانسی وزیر نیرو امروز به صورت متمرکز در روستای سلطانعلی از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها شامل احداث مخزن ذخیره ۵۰ متر مکعبی، اجرای عملیات خط انتقال به طول هفت کیلومتر، اجرای عملیات توسعه شبکه توزیع به طول ۷۴ کیلومتر و نصب ۲ هزار و ۳۱۲ فقره انشعاب برای ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است.

با بهره برداری از این پروژه‌ها هشت هزار و ۶۶۶ نفر در قالب ۲هزار و ۴۳۸ خانوار از آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

این پروژه ها در هفت شهرستان گنبدکاووس، گرگان، آزادشهر، کلاله، مراوه تپه، علی آباد کتول، آق قلا افتتاح شده و بیشتر آن‌ها در حوزه اصلاح شبکه و خط انتقال و احداث مخزن اجرا گردیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: