اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۵ تير ۱۴۰۰ - 26 June 2021
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به افزایش مصرف برق در روزهاي گرم، گفت:نيروگاه‌ها در حداكثر شرايط توليد قرار دارند
نيروگاه‌ها در حداكثر شرايط توليد قرار دارندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، همايون حايري در نشست بررسی آخرين وضعيت تراز توليد و مصرف برق در روزهاي گرم پيش رو كه ساعتي پيش در مركز پايش صنعت برق با حضور مديرعامل توانير و مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران، برگزار شد، بر ضرورت هماهنگي بيشتر با مشتركان بزرگ تاكيد کرد.

به‌گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژي هم‌اكنون نيروگاه‌ها در حداكثر شرايط توليد قرار دارند اما نياز مصرف در هفته جاري به‌دليل گرماي شديد اين روز‌ها افزايش بيشتري خواهد يافت.
وی خاطرنشان كرد: تمام هماهنگي‌ها و تلاش‌ها براي عبور از شرايط كنوني و پرهيز از اعمال خاموشي برق است.

حایری در عين حال تاكيد كرد: با توجه به شرايط پيش رو، انتشار جداول احتمالي خاموشي بايد با دقت بيشتري ادامه يابد.

در اين نشست همچنين "محمدحسن متولي زاده" مديرعامل توانير نيز بر ضرورت رعايت سقف‌هاي تعيين شده مصرف در استان‌ها و اجراي مصوبات بالادستي تاكيد كرد.

وی با اشاره بر ضرورت پايداري برق كل كشور به‌ويژه بيمارستان‌ها و مراكز درماني در اين شرايط كرونايي و همچنین برگزاري كنكور سراسري با هماهنگي سازمان سنجش در جهت تامين برق مراكز در انتهاي هفته جاري، برگزاري هر چه بهتر اين آزمون را مورد تاكيد قرار داد.

متولي‌زاده در عين حال با تاكيد بر مديريت منابع آبي پشت سدها براي تداوم تامين آب و برق تا پايان تابستان، گفت: منابع آبي ذخيره شده در پشت سدها براي مصارف شرب و آبياري كشاورزي نيز بايد مورد استفاده قرار گيرد.

مديرعامل توانير با اشاره به ضرورت هماهنگي‌هاي بيشتر با صنايع بزرگ در استان‌ها خاطرنشان کرد: در كنار همه اين فعاليت‌ها، همه در منازل نيز بايد با كاهش مصرف برق از طريق سه راهكار ساده تنظيم كولرهاي گازي روي 25 درجه، استفاده از دور كند كولرهاي آبي و عدم استفاده از وسايل پرمصرف برقي در ساعات بعد از ظهر (12 تا 18)، در حفظ پايداري شبكه برق و جلوگيري از خاموشي كمك كنيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: