اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۰ - 22 June 2021
کارگزار صندوق نوآوری شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد:
کارگزار صندوق نوآوری شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به حضور ایران در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند ترکیه با هدف صادرات خدمات فنی- مهندسی ایران، از قرارداد هشت میلیون یورویی با شرکت دانش بنیان ترکیه‌ای خبر داد.
به گزارش عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، «غلامرضا رضائیان» با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول، اظهار کرد: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان کشورمان در حوزه های مختلف فناورانه و نوآورانه شهری در این رویداد حضور فعال داشتند.

مجری پاویون ایران در این نمایشگاه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این پاویون افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی همچنین صادرات محصولات دانش بنیان بوده که در راستای توسعه اقتصاد بین‌المللی شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته است؛ افزود: پاویون مورد نظر با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است.  

رضائیان برگزاری جلسات همچنین مذاکره با شرکت های بین المللی حاضر در این رویداد را از جمله مهم ترین رویداد و برنامه های این پاویون دانست و گفت: علاوه بر این از نمایشگاه مذکور، مهمان ویژه کنگره و بازیگران توسعه شهری نیز بازدید داشتند.

کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: پاویون فناورانه ایران از سوی بازدیدکنندگان و مهمانان ویژه کنگره، شرکت های خصوصی، شهرداران و مقامات ترکیه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. به طور نمونه رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، شهردار استانبول، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت و یازده شهردار این کشور از پاویون مورد نظر بازدید به عمل آوردند.

انعقاد قرارداد ۸ میلیون یورویی

وی از انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت ایرانی و شرکت ترک به مبلغ هشت میلیون یورو در محل برگزاری کنگره  خبر داد و افزود: قرارداد مذکور در راستای همکاری بین شرکت های دانش بنیان کشورمان و ترکیه با حضور معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و رایزن اقتصادی سرکنسولگری ایران در استانبول به امضاء رسید.

رضائیان با بیان اینکه در قالب تفاهمنامه های رسمی بین ایران و دبیرخانه های اجرایی نمایشگاه فناورانه و شهر هوشمند ترکیه و اسپانیا، این پاویون ها در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، گفت: دبیرخانه شهر هوشمند ایران همچنین توانسته دو پاویون فناورانه کشورمان با حضور شرکت های دانش بنیان را در فاصله ۱۰ روز در خردادماه برگزار کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: