اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - 16 June 2021
علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.
زاکانی از ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری انصراف دادبه گزارش عصرپرس، علیرضا زاکانی پس از حضور در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر و در جوار مرقد فرمانده شهید حاج محمود (عبدالله) نوریان از حضور در عرصه انتخابات کناره گیری کرد.

وی در گفتگویی افزود: بسیار خشنودم که چند صباحی این امکان فراهم شد که با مردم گفتگو و ناظر به موضوعات مهم کشور با هم دغدغه هایمان را مرور کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نکته اول حضور پرشور در انتخابات است که به فضل الهی امکانی را فراهم می کند که نظام اسلامی در مقابل اغیار و بیگانگان بتواند سربلند باشد و از این طریق بتوانیم استحکام نظام را دنبال کنیم.

زاکانی گفت: نکته دوم ناظر به صحنه رقابت است؛ بنده صادقانه وارد این رقابت شدم و برنامه اداره کشور را با کادر خوب، جوان و فعال متخصص از سالیان قبل با دوستان عزیزمان در جریان های دانشجویی و سیاسی مهیا کردیم که امروز این توفیق را داشتم در عرصه رقابت حاضر شوم اما در این عرصه به شرایطی رسیدم که از نظر عقلی و شرعی ادامه این رقابت را نادرست می دانم.

وی افزود: به واسطه اینکه جناب آقای رئیسی با آن سابقه خوب و پیشینه مطلوب خدمتگزاری و اقبال بسیار بالایی که مردم به حمد خدا به این سید اولاد پیغمبر و اهل فضل و دانش دارند، ایشان را اصلح و رقابت با ایشان را خلاف می دانم.

این نامزد ریاست جمهوری گفت:‌ امیدوارم که همه مردم به ایشان رأی دهند و ایشان بتواند با یک رأی بالا و اقتدار جدی، اصلاحاتی اساسی در کشور انجام دهد و بتواند با فقر و فساد و تبعیض مبارزه قاطع کند و توان توسعه عدالت را با مشارکت مردم و بر محور نخبگان به نمایش بگذارد.

زاکانی افزود: قطعاً ما می توانیم و ان شاءالله هم خودم و هم همه دوستان را دعوت می کنم با حضور خودشان در انتخابات به شور انتخابات بیفزایند و به جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر رئیسی رأی قاطع بدهند.

یادآور می‌شود طبق تبصره ماده ۵۵ قانون انتخابات؛ نامزد انتخاباتی باید کتبا مراتب انصراف خود را به وزارت کشور اعلام و این وزارتخانه نیز به صورت رسمی این موضوع را اعلام عمومی کند.

 وی امروز همچنین در حساب کاربری خود در توییتر ‌نوشت:

«مردم شریف ایران!
با ایده و برنامه‌ای متفاوت آمدم تا مدافع ارزش‌های انقلاب خمینی (ره) و فریاد غارت‌زده‌ها بر سر غارتگران باشم. هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای رییسی است. در فرهنگ بسیجی، انصراف ازطی مسیر معنا ندارد.»
نام:
ایمیل:
* نظر: