اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 31 May 2021
معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد
معاون شهردار تهران گفت در طول ۴ سال گذشته قریب به ۵ هزار متر مربع به سرانه فضای سبز شهر تهران افزوده شده است.
افزایش ۵ هزار هکتاری سرانه فضای سبز درتهرانبه گزارش عصرپرس، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در چهارمین و آخرین نشست خبری از سلسله نشست‌های گزارش عملکرد شهردار تهران به همراه معاونانش، با اشاره به فضای سبز گفت: در چهار سال گذشته ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار ایجاد شده به طوری که در سال ۱۳۹۶، ۲۳ بوستان، ۹۷، ۲۴ و ۹۹ ۲۳ بوستان احداث شد.

یزدانی ادامه داد: ۲۶ بوستان هم تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود که نیمی از این تعداد آخر شهریور به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: از درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار ۲۱ قطعه از باغات و اراضی مشجر زمین های مناسب برای تبدیل به بوستان‌های عمومی تملک شد و ۲۳ مورد دیگر در نوبت است که از سوی مناطق در حال انجام است. 

یزدانی با تاکید بر اینکه در هر محله باید یک‌ بوستان وجود داشته باشد، افزود: ۱۷ محله در سال ۹۶ بوستان وجود نداشت اما تا به امروز در هشت محله بوستان ایجاد شده و بقیه هم انجام می‌شود. 

یزدانی به جنگل‌کاری در حریم حریم پایتخت اشاره کرد و توضیح داد: در ۹۶ یک هزار و ۲۰۰ هکتار، ۱۳۹۹ هزار هکتار اضافه شده و امسال هم حدود ۱۳۰۰ هکتار در برنامه داریم.

معاون شهردار تهران گفت: ۴ هزار و ۷۲۰ هکتار هم به سرانه فضای سبز حریم ‌شهر تهران اضافه شده است. در این راستا تفاهم نامه‌هایی هم در حوزه بوستان‌ها امضا شده از سوی مناطق با مدیران کل منابع طبیعی که شهرداری بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. 

یزدانی خاطرنشان کرد: با وزارت نیرو هم درخصوص چهار موضوع تفاهم‌نامه امضا شده که موارد آنها، قنوات، پساب، چاه ها و تسویه خانه‌ها است. در امسال در مناطق یک، پنج، ۶، ۱۷ و ۲۰ برخی موارد اجرا شده است. 

معاون شهردار تهران گفت: در ۳۷۴ بوستان ۴۰ مورد مخازن آب اضطراری با سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اجرایی شده ‌است. 

یزدانی به سازمان میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: ۵۷ بازار به میادین میوه ‌تره بار اضافه شده است به طوری که در سال ۹۶ تعداد ۱۶، در سال ۹۹ تعداد ۲۳ در سال ۹۸ تعداد ۴ و در سال ۹۷ تعداد ۱۴ میدان اضافه و ۱۱۵ میدان هم مناسب سازی شده است.

وی ادامه داد: در واقع در سال ۹۹ تعداد ۳۰ میدان مناسب سازی و ۴۰ پروژه بهسازی انجام شده است. این موضوع را هم باید در نظر گرفت که میانگین اختلاف قیمت محصولات در میادین میوه و تره بار با بازارهای دیگر ۳۵ درصد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: