اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 31 May 2021
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشوربه گزارش عصرپرس ازخانه ملت، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی امروز (دو‌شنبه 10خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکرمحمد کعب عمیر نماینده مردم شوش به وزیر نیرو: لزوم صدور مجوز خرید تضمینی جهت حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی برق با توجه به نیاز مبرم کشور به توسعه طرح‌های برق.

- تذکرمحمدرضا احمدی نماینده مردم رشت به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در تکمیل طرح عمرانی و راهسازی جاده پرخطر حوزه انتخابیه.همچنین تذکر به وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور: چرا برای امنیت خطوط تلفن روستاها و شهرها اقدام اساسی صورت نمی‌گیرد و کابل به سرقت می‌رود.

- تذکرسیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: لزوم حمایت پارک علم و فناوری ارومیه از مرکز رشد کارآفرینی دانشگاه صنعتی دانشگاه ارومیه و حل مشکل بیکاری جوانان. همچنین تذکر به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به قطعی برق و گلایه‌مندی مردم و کارخانه‌داران ارومیه از خراب شدن تولیدات.

- تذکریعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به قطعی برق در سطح کشور به ویژه استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس که موجب مشکل آب شرب روستاییان شده است.

- تذکر عبدالجلال ایری نماینده کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تأمین برق مردم در رفع مشکل قطعی برق در کل کشور.

- تذکرعلیرضا زندیان نماینده مردم بیجاربه همراه 31 نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: ضرورت افزایش تعداد مجلات علمی، پژوهشی جهتچاپ مقاله متناسب با افزایش دانشجویان.

- تذکر علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان به همراه 41 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت پرداخت به موقع مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی.

- تذکرفرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت به همراه 51 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر نیرو: ضرورت قطع مکرر بدون برنامه برق و رعایت عدالت در بهره‌مندی.

- تذکرجلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به همراه 34 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: ضرورت جلوگیری از قطع مکرر در صنایع، کشاورزی در زمان فعالیت این بخش‌ها

- تذکرجعفر راستی نماینده مردم شبستر به همراه 24 نفر از نمایندگان به وزرای اقتصاد و نیرو: لزوم تسریع در تکمیل آبرسانی از ارس به شهرستان پرند، شبستر و تبریز. همچنین تذکر به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم نظارت و بازرسی بر گرانی غیرمعمول شن، ماسه و سیمان در شبستر.

- تذکرمجید نصیرائی نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه به همراه 41 نفر از نمایندگان به وزیر صمت: علت ناکارآمدی وزارت صمت در نظارت و کنترل بازار.

- تذکرمحمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل باند دوم جاده حوزه انتخابیه.

- تذکرعلیرضا نظری نماینده مردم خمین به همراه 46 نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری: چرا مردم برای رفع مسدودی حساب‌های ناشی از دستورات قضایی باید در بانک‌ها سرگردان باشند.

- تذکرعلیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان به وزیر نیرو: علت خاموشی‌های اخیر برق که مردم را کلافه کرده است.

- حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک به وزیر نیرو: علت قطع بی‌رویه برق.

- تذکر مهدی عسگری نماینده کرج به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو؛ در خصوص ضرورت تسریع رسیدگی به تامین آب شرب شهرستان های کرج، پردیس و اشتهارد

- تذکر جعفر راستی نماینده شبستر به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر صمت؛ در خصوص لزوم افزایش نظارت بر معادن به ویژه معدن مس هفت چشمه شهرستان شبستر.

- تذکر کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی؛ در خصوص لزوم رسیدگی به مشکلات باغداران شهرستان اسدآباد.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزرای صمت، نیرو و کشور؛ در خصوص لزوم همراهی با مشاغل غیردولتی و اصناف آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در امهال پرداخت قبوض انرژی و تلفن.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به همراه 25 نفر از نمایندگان به وزیر کشور؛ در خصوص لزوم ارتقاء شهر پرند به بخش.

- تذکر رسول فرخی نماینده لاهیجان به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش؛ در خصوص لزوم تهیه تبلت و تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده های بی بضاعت.
نام:
ایمیل:
* نظر: