اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - 27 May 2021
بهره برداری از ۵۲۶ طرح ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۳۷ میلیاردتومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
آغاز بهره‌برداری‌ ازطرح‌های میراث فرهنگی‌و گردشگری‌بافرمان رییس‌جمهوریبه گزارش عصرپرس، در شصت و نهمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح‌های  ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر کشور  با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهوری افتتاح شد.

در این مراسم ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی و گردشگری در کشور با ارزش سرمایه‌گذاری ۲۵۳۷ میلیاردتومان به بهره برداری رسید که موجب اشتغالزایی برای ٢ هزار و ۶٩٧ نفر  است.

در ادامه بهره برداری از هتل پنج ستاره هتل حیران آستارا و رونمایی از طرح مرمت کاخ سردار امجد تالش با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دستور رییس جمهوری در استان گیلان آغاز شذ.

بهره برداری از ۳۳ طرح مرمتی حوزه میراث فرهنگی در خانه های تاریخی، قلعه فلک الافلاک، باشگاه افسران، معابر، امامزاده ها و ۲ طرح گردشگری بزرگ کشت و صنعت و مجموعه گردشگری تفریحی دیپلمات سنتر بروجرد آغاز شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان  این طرح ها با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان تکمیل شده اند و افتتاح می شوند. بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان شناسایی شده است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: اقتصاد گردشگری‬⁩ با بازگشت بناهای تاریخی به چرخه بهره‌برداری و توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری محقق خواهدشد. 

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: