اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - 26 May 2021
مديركل دفتر هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير عنوان کرد:
مديركل دفتر هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير گفت: راهكار گذر از اين مرحله توسعه نيروگاه‌هاي تجديدپذير و توجه بيشتر به بهره‌وري انرژي است.
توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و توجه به بهره‌وری انرژی ضروری استبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو ، "هادي مدقق" در خصوص دلايل خاموشي‌هاي اخير گفت: رشد مصرف در بخش صنايع و به‌ويژه صنايع انرژي‌بر مانند سيمان، پتروشيمي، فولاد و... يكي از مهمترين دلايل افزايش مصرف در كشور به‌شمار مي‌رود، اين درحالي است كه برخي از صنايع راندمان بسيار پايين اما مصرف انرژي بسيار بالايي دارند.

وي همچنين به نقش چاه‌هاي كشاورزي نيز اشاره كرد و افزود: حدود 300 هزار چاه كشاورزي موجود در كشور، 9 هزار مگاوات برق مصرف مي‌كنند و امسال از اسفندماه وارد مدار شده بودند كه بار زيادي  به شبكه برق تحميل کرده است.

مدقق عامل بعدي در بروز خاموشي‌ها را افزايش دماي هوا و كاهش تراز سدها و توليد نيروگاه‌هاي برق آبي دانست و افزود: هم اكنون حدود 40 درصد از نيروگاه‌هاي برق آبي را در مدار نداريم.

مديركل دفتر هوشمندسازي و فناوري‌هاي نوين توانير در عين حال به نقش رمزارزها نيز اشاره كرد و گفت: امسال پديده رمزارزها باعث تحميل 2 هزار مگاوات بار جديد و غيرمجاز به شبكه برق شد، اين درحالي است كه اكنون رمز ارز تنها به مفهوم سوزاندن سوخت فسيلي و آلوده كردن محيط زيست شده است.

مدقق با بيان اين كه در حال سپري كردن تجربه اي هستيم كه كشورهاي توسعه يافته دنيا در دهه 70 ميلادي به لحاظ كمبود انرژي با آن روبه رو شده بودند، خاطرنشان كرد: نشانه‌هاي اين مرحله با كمبود گاز در زمستان پديدار شده بود و بايد اضافه كنيم كه هرچه بيشتر پيش برويم، تنها افزايش ظرفيت توليد برق به دليل محدود بودن سوخت‌هاي فسيلي، كارساز نخواهد بود.

وي اضافه كرد: راهكار گذر از اين مرحله توسعه نيروگاه‌هاي تجديدپذير و توجه بيشتر به بهره‌وري انرژي است.
مدقق گفت: هوشمندسازي ابزار بهره‌وري انرژي است و هدف آن رصد رفتار مصرفي تك تك مشتركان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: