اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 17 May 2021
شهردار تهران اعلام کرد:
شهردار تهران با اشاره به بدهی ۳۰ هزار میلیاردی دولت به شهرداری گفت: این بدهی شامل مواردی مانند ارگان های لشگری و کشوری است که به میزان ۵ هزار میلیارد از این بدهی ها به شهرداری از محل تهاتر دریافت شده است،
۳۰ هزار میلیارد بدهی دولت به شهرداریبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری با حضور معاونین برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا و مالی و اقتصادی شهری در پاسخ به عصرپرس در خصوص تاثیر مالیات ارزش افزوده بر درآمد شهرداری، گفت: در حال حاضر میزان مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری ۳ درصد است که  در لایحه جدید به ۴ درصد افزایش یافته است.

حناچی ادامه داد: این لایحه در ۶ ماه دوم اجرایی می شود که بابت هر یک درصد ۲ هزار میلیارد سهم درآمد شهرداری است. 

حناچی درباره اینکه بعضی از مدیران شهرداری در حال رایزنی با مدیران آینده شهر هستند، گفت: مگر شما می دانید در آینده چه اتفاقی می افتد، هر آنچه که گفته می شود پیش فرض است. از حضرت امیر پرسیدند خدا را چگونه شناختی ؟ فرمود با در هم شکستن عزم ها. به مدیران تذکر داده شده که اگر می خواهند در لیست وارد شوند باید از سمت خود استعفا دهند و کسی حق ندارد از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده کند. کارمندان آزاد هستند در خارج از ساعت اداری هر نوع فعالیت انتخاباتی داشته باشند اما این حساسیت در مورد مدیران وجود دارد.

حناچی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره صداقت در کمیته انتصابات بیان کرد: افتخار می‌کنیم  که تخلفات این دوره در همین دوره بررسی و برخوردها انجام می‌شود و نه ۱۵ سال بعد. نکته دیگر این است که اگر تخلفی در این سازمان بزرگی رخ داد نباید چشم روی آن بسته شود و برخورد و پیگیری نشود. بنابراین نسبت به این موضوع حساس هستیم و ابزار بررسی و برخورد تخلفات هم  دادگاه تخلفات‌ شهرداری و  قوه قضاییه است. درباره واکسن‌های کووید-۱۹ هم به محض انتشار خبر بررسی شد و متخلفان ‌به دادگاه تخلفات اداری معرفی شدند.

شهردار تهران درباره برخورد با دستفروشان در منطقه ۲۰ توضیح داد: شهرداری تهران بر اساس قانون شهرداری‌ها وظایف قانونی درباره سد معبر دارد، اینکه چگونه این وظیفه انجام شود ظرافت زیادی لازم دارد اما؛ در شرایط کنونی که شهروندان با تنگنای مالی و اقتصادی مواجه هستند، بخشنامه ابلاغ  شده که اگرجایی سخت گرفته می شود یا ضابطه مند شود یا اگر کلا جمع می‌شود مکان دیگری برای دستفروشان انتخاب شود و در موضوع منطقه ۲۰ هم بررسی و با متخلفان برخورد شد.






خبرنگار:پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: