اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 17 May 2021
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران گفت:تورم سازمانی در همه سازمان ها وجود دارد اما چون شهرداری بودجه ندارد و مردم مستقیم هزینه پرداخت می کنند باید چابک شود. در این دوره به جای تعدیل به صورت طبیعی اجازه دادیم سازمان سبک تر شود.
بودجه ۱۴۰۰ شفاف ترین بودجه سالهای اخیر مدیریت شهری استبه گزارش خبرنگار عصرپرس، حامد مظاهریان، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز (دوشنبه ،۲۷ اردیبهشت) با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری به منظور ارایه گزارش عملکرد این دو معاونت برگزار شد، گفت: در بحث بودجه در شهرداری خواسته ها و شعارهایی که بیش از یک دهه تقاضا می شد در ۵ محور تقسیم بندی کردیم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق مداری را در رفتار سازمانی و حرفه ای شاهد هستیم ، بیان کرد: سازمان شهرداری که در ارتباط مستقمی با مردم قرار دارد بلافاصله مورد قضاوت مردم قرار می گیرد.

مظاهریان گفت: از سوی دیگر شهرداری ها اختیارات و محدودیت هایی دارند و یک دهه است که بحث واگذاری اختیارات بیشتر به شهرداری ها مطرح است که امیدواریم در دوره ای کوتاه به نتیجه برسد.

به گفته مظاهریان؛ مردم باید از شهرداری ها راضی باشند و کارکنان نیز باید از جایی که در آن کار می کنند و متکفل امور است راضی باشند و به همین دلیل اخلاق مداری خیلی مهم است که در ۵ سال به آن توجه شده است.

وی به مسئله فساد اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موارد مهم در حوزه مدیریت شهرداری مقابله با فساد است که در این دوره با شفافیت حاصل شده توانستیم فسادها را برملا و با انها مقابله کنیم.

معاون برنامه ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران گفت: اینکه شهرداران مناطقی که مرتکب فساد می شوند در همان دوره مورد برخورد قرار می گیرند و برکنار می شوند از افتخارات این دوره است.

مظاهریان با بیان اینکه حتما در سازمان بزرگی مانند شهرداری تخلف و فساد وجود دارد گفت: اما اگر جاهایی تخلف می شود  مماشاتی نیست و اشکارا با مردم در میان می گذاریم.

وی ادامه داد: چابک سازی سازمان نیز بحث مهمی است. شهرداری سازمان متورمی است. تورم سازمانی در همه سازمان ها وجود دارد اما چون شهرداری بودجه ندارد و مردم مستقیم هزینه پرداخت می کنند باید چابک شود. در این دوره به جای تعدیل به صورت طبیعی اجازه دادیم سازمان سبک تر شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری در خصوص سوال عصرپرس مبنی بر استخدام های تحملی به شهرداری، گفت: از محل تبصره یک به صورت قرارداد های یکساله شهرداری مکلف به بکار گیری ایثارگران و مدال آوران ورزشی شده و باید بگویم در این خصوص عددقابل توجهی نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر: