اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 16 May 2021
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اعلام اینکه طی ۱۴ ماه گذشته حقوق همه بازنشستگان ۲.۵ برابر رشد پیدا کرده ،افزود: نیاز است تا با ساز و کار تامین اجتماعی بتوان رویه ای را ترسیم کرد که هر فرد ایرانی بعد از ۶۰ سالگی بتواند از مزایای بازنشستگی بهره مند شود.
مدیرعامل تامین اجتماعی:حقوق بازنشستگان ۲.۵ برابر رشد کردبه گزارش عصرپرس، مصطفی سالاری در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: سال گذشته این سازمان فقط بابت حقوق بازنشسته‌ها ماهی ۶۶ هزار میلیارد ریال پرداخت می کرد که امروز و در فروردین‌ماه این مبلغ به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان این که تامین اجتماعی باید خدمات روان تر و گسترده تری را در دستور کار خود قرار دهد، پیشنهادهایی برای تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری ارائه نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به نقاط قوت قانون برنامه ششم توسعه و پویایی آن؛ امیدواریم بتوانیم در جهت پیاده سازی برنامه ششم توسعه با خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری حرکت نماییم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزایش سقف پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی را بخشی از فعالیت‌های رفاه بخش این سازمان توصیف نمود و اذعان داشت: نسخه نویسی الکترونیک از دیگر اقدام‌های جدید تامین اجتماعی است که نتایج فراوانی را به‌دنبال داشته است.

سالاری با تاکید بر اهمیت توجه به نظام متمرکز فراگیر تامین اجتماعی گفت: نیاز است تا با ساز و کار تامین اجتماعی بتوان رویه ای را ترسیم نمود، تا هر فرد ایرانی بعد از ۶۰ سالگی بتواند از مزایای بازنشستگی بهره مند شود.

وی موضوع جمعیت و خانواده را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تامین اجتماعی در موضوع جمعیت به غیر از مباحث نازایی، مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش داده است، برا اساس تفاهمی که با دولت صورت گرفته، مقرر شد تا این تعهد دولت را، تامین اجتماعی بر عهده بگیرد.

تامین اجتماعی می تواند بسیاری از نارضایتی‌ها را برطرف نماید

آیت الله اعرافی  درادامه ضمن تقدیر از فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در رفاه بخشی به جامعه، بر اهمیت توجه به مسائل ارتباطی و فرهنگی بازنشستگان اشاره نمود و اظهار داشت: نظام تامین اجتماعی می تواند بسیاری از نارسایی‌ها و نارضایتی‌ها را برطرف نماید، به نوعی می توان گفت؛ رفاه و آرامش کشور در گرو رفاه و آرامش بازنشستگان  است.

وی در ادامه ضمن اشاره به حدیث « مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً فَلَهُ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إلی‌ یَوْمِ القِیَامَةِ »، خاطرنشان کرد: بر اساس حدیثی از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)؛ هر کس سنت نیکویی را بنا نهد،اجر آن و اجر همه عمل‏ کنندگان به آن عمل تا روز قیامت برای اوست، بدون اینکه از اجر آنان کم گردد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که تا همین چند سال پیش نگرانی ها نسبت به آینده تامین اجتماعی بالا بود گفت: با تلاش مدیران و مسئولان این سازمان این امر برطرف و موضوعات روشن تر شده است.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود، بر لزوم توجه به حوزه محتواهای علمی و فقهی و اخلاقی ناظر به مباحث پیرامونی تامین اجتماعی تاکید نمود و اظهارداشت: دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه، ناظر به قلمروهای نوفقهی، ضمن شکوفایی مرزهای دانشی برای پاسخ به نیازهای جدید و در قلمروهای جدید برنامه های متقنی را ترسیم نموده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: